26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

ادعای یک آخوند حکومتی: «هواپیمای اوکراینی، در اسرائیل دستکاری شده بود و سپاه حق داشت آن را منفجر کند

ایران

یک آخوند حکومتی از منفجر ساختن هواپیمای اوکراینی و قتل ۱۷۶ نفر سرنشینان آن دفاع کرد و این ادعا را مطرح ساخت که این هواپیمای مسافری مشکوک بوده و در اسرائیل دستکاری شده بود و از این رو سپاه پاسداران در شلیک دو موشک به سوی آن و متلاشی ساختن هواپیما هنگام اوج گیری کار درستی انجام داده و گناهی مرتکب نشده است.

 

این آخوند که حسن نوروزی نام دارد و عضو مجلس شورای اسلامی نیر می باشد، همچنین گفت که هیچکس در رابطه با مسئولیت این جنایت بازداشت نشده و موردی نیز برای دستگیری افراد وجود نداشته است.

این نخستین بار است که یک مقام حکومتی در ایران، ادعا می کند که یک هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین، که بارها به ایران آمد و شد داشته و اکثر مسافران آن، پیش از پرواز از فرودگاه تهران ایرانی بوده اند، مشکوک بوده است.

سپاه پاسداران که زیر فشار بین المللی و ارائه کردن اسناد و شواهد ناچار به اعتراف گردید، ادعا کرده بود که شلیک دو فروند موشک به سوی هواپیما و انفجار آن در هنگام پرواز، یک اقدام ناشی از اشتباه بوده و سوء نیتی وجود نداشته است.

با این همه، رژیم ایران هنوز با گذشت سه ماه از این فاجعه، حاضر نشده جعبه سیاه را به اوکراین یا کانادا تحویل دهد و یا برای رمزگشایی، به فرانسه بفرستد.

همچنین رژیم ایران هنوز حاضر نشده به خانواده های قربانیان خسارت مالی بپردازد. این خانواده ها که از چند کشور جهان هستند، تشکیلاتی برای رویارویی با رژیم ایران برپا ساخته اند.

آخوند حسن نوروزی که عضو کمیسیون قضایی مجلس می باشد، این سخنان را در مصاحبه با روزنامه همدلی بیان داشت که در شماره دیروز آن (یکشنبه) انتشار یافت.

هواپیمای اوکراینی در روزی هدف قرار گرفت که رژیم ایران یک قرارگاه نظامی آمریکایی در عراق را موشک باران کرده بود و احتمال می داد که ارتش آمریکا متقابلا رژیم ایران را هدف موشک قرار دهد.

سپاه پاسداران در دفاع از خود ادعا کرده بود که هواپیمای اوکراینی را با یک موشک کروز آمریکایی اشتباه گرفته و از این رو، به سوی هواپیما دو موشک شلیک کرده بود. ولی اکنون آخوند نوروزی ادعا می کند که این هواپیما مشکوک بوده و سپاه وظیفه داشته آن را منفجر کند و همه سرنشینان آن را که اکثرا ایرانی بودند، به قتل برساند.

آخوند نوروزی با بیان شماری از عللی که همگی برای نخستین بار عنوان می شود، ادعا کرد که مسیر پرواز هواپیما مشکوک بوده و بنابراین سپاه پاسداران وظیفه داشت آن را منفجر کند. او ادعا کرد که هواپیما، به جای پرواز به سوی اوکراین، دوباره به سوی تهران تغییر جهت داده بود. این ادعا نیز برای نخستین بار مطرح می شود. او با ارائه کردن این استدلال ها گفت که “مسلما کسی مقصر نبوده و دلیلی برای بازداشت کسی وجود نداشته و کسی بازداشت نشده است”.

حسن نوروزی با مطرح کردن استدلال تازه دیگری، گفت: «این هواپیما یک هفته پیش از پرواز به تهران، در اسرائیل بوده و به نظر می رسد که در آن کشور دستکاری شده بود». حتی این ادعای تمسخر انگیز نیز نمی تواند شلیک موشک به سوی یک هواپیمای غیرنظامی را توجیه کند که پس از فرود در تهران، و مسافرگیری جدید، با اجازه مسئولان امور پرواز، از فرودگاه برخاسته بود و قصد خروج از ایران را داشت.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید