29
دوشنبه, آوریل
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 Monday 29 April 2024 20 شوال 1445

علی خامنه ای رهبر حکومت اسلامی ایران

ایران

آیت الله علی خامنه ای بی آنکه کمترین اشاره ای به مشکلات برآمده از کرونا در کشور بکند این اپیدمی را "کوچک" خواند و مدعی شد که نه ایران، بلکه "بشریت دچار فقر، بیماری، فحشاء و گناه، بی عدالتی، نابرابری و شکاف طبقاتی بسیار وسیع است" و اینها به گفتۀ او نه به دست علم بلکه به "دست پر قدرت امام معصوم" باز می شوند و "مأموریت بزرگ حضرت بقیه الله" گشودن این گره ها و برقراری "قسط و عدل" در جهان است.

 پس از هفته ها سکوت رهبر حکومت اسلامی ایران، علی خامنه ای، امروز پنجشنبه بیست و یکم فروردین ماه به مناسبت نیمه شعبان یک سخنرانی تلویزیونی انجام داد و سخنان خود را نه با بحران های جاری کشور پس از اپیدمی کرونا، بلکه با "عرض سلام خدمت حضرت بقیه‌الله" و خواندن بخش های طولانی از "زیارت آل یاسین" آغاز کرد و به تفسیر آن اختصاص داد.

ایت الله خامنه ای مدعی شد که بشریت امروز بیش از هر زمان احساس می کند که "به مهدی"، "به یک امامت معصوم"، "یک دست قدرت الهی" و "یک منجی" نیاز دارد.

آیت الله علی خامنه ای بی آنکه کمترین اشاره ای به اوضاع امروز کشور کند، مدعی شد که نه ایران، بلکه "بشریت دچار فقر، بیماری، فحشاء و گناه، بی عدالتی، نابرابری و شکاف طبقاتی بسیار وسیع است" و اینها به گفتۀ او "موجب شده است که انسان ها [...] احساس نیاز به یک دست نجات بخش کنند."

علی خامنه ای سپس گفت که این مشکلات و گره ها از این پس نه به دست علم بلکه به "دست پر قدرت امام معصوم" باز می شوند و "مأموریت بزرگ حضرت بقیه الله"، مهدی یا منجی شیعیان، گشودن این گره ها و برقراری "قسط و عدل" در جهان است.

علی خامنه ای انتظار ظهور مهدی را "امید" توصیف کرد و گفت : "انتظار یعنی اعتقاد به اینکه یک آینده قطعی ای وجود دارد." با این حال، علی خامنه ای گفت که انتظار ظهور یا به گفتۀ او "انتظار فرج" مدت دار نیست. او گفت : "انتظار فرج غیر از بی صبری و مدت معین کردن است."

علی خامنه ای در جای دیگری از سخنانش کرونا را یک "آزمون برای دنیا" توصیف کرد و گفت : "ملت ایران در این آزمون خوش درخشید"، در حالی که به گفتۀ او "آنچه در کشورهای غربی اتفاق افتاد" "نماد زنده شدن غرب وحشی" بود. رهبر حکومت اسلامی ایران دولت های غربی را به مصادرۀ "ماسک و دستکش های یکدیگر" متهم کرد و مدعی شد که "مردم [در کشورهای غربی] فروشگاه ها و دکان ها را خالی کردند" یا "برای چند دستمال توالت به جان هم افتادند."

علی خامنه ای در جای دیگری از سخنانش گفت که "کرونا مشکل بزرگی برای بشریت است، اما در قیاس با بسیاری از مشکلات چیزی کوچکی به حساب می آید." وی سپس گفت که مبادا "مسئلۀ کرونا ما را از توطئۀ دشمن غافل کند." خامنه ای گفت : "دشمنی استکبار با اصل جمهوری اسلامی است. اینکه برخی فکر کنند ما دشمنی نکنیم تا آنها هم دشمنی نکنند تفکر درستی نیست."

رهبر حکومت اسلامی در پایان با اشاره به نزدیک بودن ماه رمضان خواستار برگزاری "رزمایش گسترده ای در کشور برای کمک به نیازمندان و فقرا شد."

متن توسط : ناصر اعتمادی

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید