25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

برف بهاري ‌‌مناطقي از کشور را سفيدپوش کرد

ایران

بارش برف در استان هاي اردبيل ، البرز و مناطق دیگری از کشورمان، آب و هوای بهاری را، زمستانی کرد.

دیروز همچنین برخی جاده‌های استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، مازندران ،اردبيل و البرز با بارش برف همراه بودند و در جاده‌های استان های آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، گیلان، گلستان، البرز، کرمانشاه، همدان، قم و کردستان هم بارش باران گزارش شد.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور جاده‌های چالوس، هراز و فیروزکوه هم شاهد بارش برف و باران و آزادراه تهران-شمال و آزادراه قروین –رشت هم بارانی بودند که این وضع برای امروز هم تداوم خواهد داشت.

بازگشایی راه ارتباطی ۶۰روستای مسدود شده از برف

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: راه 60 روستای مسدود شده ناشی از بارش برف در استان برف روبی و بازگشایی شده و تردد خودروها در این مسیرها درحال انجام است. رحمتی افزود: در پی بارش برف در استان اردبیل در مجموع راه ارتباطی ۷۳روستا مسدود که با تلاش راهداران راه ارتباطی ۶۰روستا بازگشایی شد اما راه ارتباطی ۱۳روستا در شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و مشگین‌شهر مسدود است.

رحمتي با بیان این که راه‌های ارتباطی شمال استان اردبیل بارانی و جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها برفی است، تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مردم از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری كنند.

طی دو روز گذشته دمای هوای در تمانی شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان اردبیل به زیر صفر رفته است و دما در شهر اردبیل به منفی ۲درجه سانتیگراد رسید.

‌گردنه حیران برفی شد

رئیس اداره هواشناسی آستارا از بارش برف در ارتفاعات گردنه حیران این شهرستان، در مسیر ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان خبر داد.

فردین فرتوت نیا گفت: ارتفاع برف در روستای ونه بین گردنه حیران به حدود ۱۰سانتیمتر رسید و میزان بارش باران نيز ۶۷میلیمتر بود.

همچنین به دلیل بارش ۷۰میلی متری باران، راه روستای کانرود به دربند شهرستان مرزی بندر آستارا مسدود شد. به گفته مردم این روستا، این راه روستایی همواره در سال های گذشته به دلیل لایروبی نشدن و بهسازی نامناسب مسیر ارتباطی این دو روستا بر اثر بارش‌های باران مسدود می شود.

مه غلیظ در جاده‌های زنجان

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان هم دیروز از مه غلیظ و کاهش دید رانندگان در جاده‌های کوهستانی این استان خبر داد.

محمد محمدی افزود:در جاده های زنجان- طارم، نیک پی - ماهنشان و زنجان - تهم - چورزق مه غلیظ همراه با بارش باران دید رانندگان را کاهش داد.

راه های البرز لغزنده شد

کارشناس کنترل ترافیک فرماندهی پلیس راه البرز گفت: بارش برف و باران سبب لغزندگی راه های این استان شده است.

سروان مسعود خانجانی اظهار داشت: بارش در جاده کرج - چالوس از محدوده پیچ سرهنگ تا کندوان به طور برف بود. همچنین بارش در آزادراه های این استان به طور باران است که سبب لغزندگی سطح محور شد.

از سویی دیگر بارش‌های برف و باران همراه با افت ۱۰تا ۱۳درجه‌ای میانگین دما از ديروز مناطق مختلف خراسان رضوی را

فرا گرفت.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این باره گفت: با فعالیت سامانه بارشی جدید، بارش‌های رگباری در استان آغاز شده است و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

فریدون سنگچولی افزود: طی این مدت در مناطق سردسیری و کوهستانی استان خراسان رضوی بارش‌ها به طور برف و باران است.

وقوع سیل سرخس

فرماندار سرخس گفت: سیلابی شدن کشف‌رود و سرریز آن در ادامه مسیر تا خروج از مرز شمال شرقی خراسان رضوی موجب آبگرفتگی در شهر سرخس شد.

محمدرضا رجبی مقدم افزود: بارش های بهاری ۴۸ساعت اخیر به شکل سیل از رودخانه کشف‌رود وارد رود تجن و به خاطر حجم بالا از این رود سرریز و وارد کانال های آبیاری سرخس شد که به دلیل گنجایش کم کانال های آبیاری، آب از آنها خارج و وارد معابر شهری سرخس شد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید