29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

استودیو صدای آمریکا

ایران

- کاخ سفید در بیانیه‌ای شدیدالحن در انتقاد به فعالیت صدای آمریکا اعلام کرده این شبکه با مالیات مردم آمریکا هر سال با صرف ۲۰۰ میلیون دلار تبدیل به سخنگوی رژیم‌های استبدادی شده است!
-صدای آمریکا بر اساس اطلاعات حزب کمونیست تبلیغات پکن را تقویت می‌کند!
- سال گذشته صدای آمریکا کمک کرد که توییت محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی که حاوی تهدید علیه آمریکا بود، برجسته شود و ضدیت روسیه علیه آمریکا را در یک ویدئو تبلیغ کرد.
- امروز صدای آمریکا بجای آنکه مدافع ارزش‌های آمریکا مبنی بر دفاع از آزادی و دموکراسی در سراسر جهان باشد، دلارهای مالیات دهندگان آمریکایی را صرف تبلیغات می‌کند.

کاخ سفید نهم آوریل (۲۱ فروردین) در بیانیه‌ای تند به عملکرد شبکه «صدای آمریکا» (VOA) انتقاد کرد و اعلام کرد که این رسانه بجای ترویج سیاست‌های آمریکا مبنی بر دفاع از آزادی و دموکراسی تبدیل به دستگاه تبلیغاتی چین و روسیه و جمهوری اسلامی شده است.

در مقدمه این بیانیه خطاب به شهروندان آمده است: «صدای آمریکا با امکانات مالی شما، سخنگوی رژیم‌های استبدادی است. صدای آمریکا یک شبکه خبری است که با امکانات مالی مالیات‌دهندگان آمریکایی اداره می‌شود تا هر سال با صرف ۲۰۰ میلیون دلار ایالات متحده آمریکا را به دنیا معرفی کند و سیاست‌های این کشور را به درستی و شفاف عرضه کند. با وجود این اکنون صدای آمریکا زبان حال دشمنان ماست و نه شهروندان آمریکا.»

در ادامه این بیانیه با اشاره به پنهانکاری حزب کمونیست چین و گسترش ویروس کشنده کُرونا در دنیا آمده: «روزنامه‌نگاران وظیفه دارند که حقایق را گزارش دهند، اما صدای آمریکا تبلیغات پکن را تقویت می‌کند. این هفته صدای آمریکا پایان ویروس کُرونا در ووهان را یک موفقیت توصیف کرد و آن را نمونه‌ای برای جهان دانست و سپس در توییتی، یک ویدئو از جشن ‌پایان قرنطینه را منتشر کرد و بدتر از آن زمانی که بسیاری از رسانه‌های آمریکا از برتری ما نسبت به چین گزارش می‌دهند، صدای آمریکا یک قدم فراتر گذاشت و در یک نمودار بر اساس آمار حزب کمونیست چین تعداد کشتار ویروس کُرونا در آمریکا و چین را مقایسه کرد! همانطور که کارشناسان اطلاعاتی آشکار کردند این ارقام یک مقایسه غلط و بیجا بوده است زیرا وسیله‌ای وجود ندارد که صحت و سقم ارقام اعلام شده چین را بررسی کنند. داستان ویروس کُرونا نمونه‌ای از این نوع خبررسانی است».

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده سال گذشته صدای آمریکا کمک کرد که توییت محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی که حاوی تهدید علیه آمریکا بود، برجسته شود و همچنین ضدیت روسیه علیه آمریکا را در یک ویدئو تبلیغ کرد.

در پایان این بیانیه آمده صدای آمریکا باید معرف ایالات متحده آمریکا باشد. منشور این سازمان مسیر عملکرد صدای آمریکاست و از دوران جنگ جهانی دوم و سال‌های پس از آن صدای آمریکا مبلغ آزادی و دموکراسی در سراسر جهان بوده برای آنانکه خواهان این دو ارزش هستند [اما] امروز صدای آمریکا دلارهای مالیات دهندگان آمریکایی را صرف تبلیغات می‌کند.»

خط‌ مشی بخش فارسی صدای آمریکا و همینطور «رادیو فردا»، بخش فارسی «رادیو اروپای آزاد» که نخست به اسم «رادیو آزادی» فعالیت می‌کرد، در سال‌های اخیر به شدت از سوی فعالان سیاسی و اپوزیسیون جمهوری اسلامی نیز مورد انتقاد قرار گرفته و آنها بارها خواستار تغییر روش این رسانه‌های فارسی‌زبان شدند که بودجه‌شان با مالیات شهروندان ایالات متحده تأمین می‌شود.

در اکتبر ۲۰۱۹ دونالد ترامپ با انتقاد شدید از عملکرد شبکه خبری CNN در تخریب چهره بین‌المللی آمریکا، برای نخستین بار بطور علنی از عملکرد صدای آمریکا و رادیو اروپای آزاد (سازمان اداره‌کننده رادیو فردا) نیز انتقاد کرد.

دونالد ترامپ در جریان یک سخنرانی گفت که رادیو اروپای آزاد و صدای آمریکا قرار بود به تقویت وجهه آمریکا در جهان کمک کنند اما برعکس عمل می‌کنند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید