29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

در حمله هیئت تحریر الشام به ارتش ترکیه 4 سرباز ترک کشته شدند

خاور میانه

دیدبان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه 27 آوریل اعلام کرد، در پی حمله شبه نظامیان «هیئت تحریر الشام» به ایستگاه‌های بازرسی ارتش ترکیه در جاده حلب – لاذقیه دهها سرباز ترک زخمی شدند.

 به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه بالگردهای ارتش ترکیه برای انتقال دادن زخمی‌های این کشور که در درگیری با هیئت تحریر الشام زخمی شدند، وارد منطقه جنوب شرقی ادلب شدند.

جبهه تحریر الشام بر سر توافق ترکیه با روسیه در رابطه با کنترل جاده اصلی «ام 4 » با آنکارا اختلاف دارد این تشکیلات تندرو اسلامی پیشتر هشدار داده بود که توافق مذبور را به رسمیت نمی شناسد. بر اساس توافق روسیه و ترکیه حاده «ام 4» توسط ارتش ترکیه و نیروهای روس کنترل می شود.

در همین حال جناح‌های اسلامی مسلح طرفدار ترکیه برای میانجگیری میان ترکیه و هیئت تحریر الشام، با رهبران این جبهه وارد مذاکره شده و جلساتی را با هدف آرام کردن اوضاع و شکستن تحصن در جاده بین المللی «m4» که سوری‌های طرفدار این جبهه در آنجا برگزار کردند، برگزار کردند.

هیئت تحریر الشام، در پاسخ به حمله نیروهای آنکارا که اعضای آن را در بزرگراه بین المللی «حلب – لاذقیه» مورد هدف قرار داده بودند، به ایستگاه‌های ارتش ترکیه در منطقه «النیرب» هجوم کرده و 4 سرباز ترک را کشته و چندین سرباز دیگر را زخمی کردند.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین از کشته شدن دو عضو و زخمی شدن سه نفر دیگر از هیئت تحریر الشام خبرداد.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه این افراد هنگامی که در منطقه‌ای از ادلب شرقی با خودرویی در حال نقل مکان بودند مورد هجوم یک پهپاد ارتش ترکیه‌ای قرار گرفتند و کشته شدند.

نیروهای ترکیه اقدام به برداشتن چادرهای اعتصاب کنندگان مخالف توافق ترکیه و روسیه در نزدیکی شهر نیراب و در نزدیکی بزرگراه بین المللی حلب –لاذقیه کردند در پی اقدام ترکیه نیروهای تحریر الشام با ارتش ترکیه درگیر شدند.

روز یکشنبه نیز 4 عضو از هیئت تحریر الشام توسط نیروهای ارتش ترکیه کشته شدند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید