28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

حمله راکتی در نزدیکی سفارت‌های ایتالیا و ترکیه در لیبی

خاور میانه

به گزارش منابع محلی منطقه زاویه شهر طرابلس در لیبی که محل استقرار وزارت خارجه، سفارت ترکیه و منزل سفیر ایتالیا است هدف چند حمله راکتی قرار گرفت.

 

به گزارش سایت بوابة الوسط لیبی از شاهدان عینی در طرابلس نقل کرد که چند راکت در منطقه زاویه الدهمانی که در آنجا ساختمان رادیو، وزارت خارجه، سفارت ترکیه و منزل سفیر ایتالیا در طرابلس قرار دارد، سقوط کرد.

در همین حال، ایتالیا به شدت حمله موشکی نیروهای خلیفه حفتر در روز پنجشنبه به تعدادی از مناطق در طرابلس را که چندین کشته و زخمی داشته است، محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ایتالیا آمده است: ایتالیا به شدت حمله راکتی نیروهای حفتر به غیرنظامیان که به کشته شدن دست کم دو تن در منطقه‌ای انجامید که مقر اقامت سفیر ایتالیا است، محکوم می‌کند. این حملات که تمایزی در مواضع هدف قرار گرفته قائل نمی‌شود، به هیچ وجه قابل قبول نیست و به معنای نقض اصول قوانین بین المللی و زندگی انسانی است.

رأی الیوم نیز گزارش داد که بعد از سقوط راکت‌هایی در یک پارک در نزدیکی سفارت ایتالیا در منطقه زاویه الدهمانی در طرابلس، یک غیرنظامی لیبیایی کشته شد.

أسامه علی، سخنگوی دستگاه امدادرسانی و امور اضطراری لیبی در گفتگویی مطبوعاتی با بیان اینکه کارمندان این سفارت در سلامت هستند، تصریح کرد که افراد حاضر در این پارک به دلیل حملات ترسیده بودند.

منابع دیگر نیز اعلام کردند که وزیر خارجه لیبی با سفیران ایتالیا و ترکیه تماس گرفت تا بعد از حملات نیروهای " ارتش ملی لیبی " به رهبری خلیفه حفتر به اطراف این دو سفارت خانه در طرابلس، از وضعیت آنها اطمینان حاصل کند.

پیشتر عملیات "آتش‌فشان خشم" وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که طی هشت روز اخیر، در پی حملات نیروهای وابسته به خلیفه حفتر، ۴۵ غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید