26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۲۵۰ بار یمن را بمباران کردند

خاور میانه

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه شب اعلام کرد که جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی در هفته گذشته بیش از ۲۵۰ بار مناطق مختلف این کشور را هدف قرار دادند.

به گزارش المسیره یمن، سریع افزود: جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی، در طول هفته گذشته استان‌های مأرب، الجوف، صنعاء، عمران، صعده، حجه، بیضاء و مناطق مرزی را یمن و عربستان را هدف قرار دادند.

وی گفت: نیروهای ائتلاف سعودی همچنین بیش از ۱۵ عملیات نفوذی و تهاجمی در محورهای عملیاتی الجوف، مأرب، تعز، ضالع و بیضاء انجام دادند که توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دفع شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: تعداد حملات هوایی ائتلاف سعودی از ۹ آوریل (۲۰ فروردین) تاکنون به یک هزار و ۸۳۶ نوبت و عملیات تهاجمی این ائتلاف در محورهای عملیاتی نیز به ۱۳۵ حمله می‌رسد.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید