16
سه شنبه, آوریل
سه شنبه 28 فروردين 1403 Tuesday 16 April 2024 7 شوال 1445

حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان AL-MANAR TV/AFP/File

خاور میانه

در سخنرانی ای که لحن خشونت آمیزش بی سابقه خوانده شد، شیخ حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان به دولت آمریکا و مخالفان و معترضان این گروه در داخل لبنان هشدار داد و گفت : "کسانی که بکوشند حزب الله را خلع سلاح کنند، حزب الله آنها را خواهد کشت."

رهبر حزب الله لبنان نگران از تحریم های آمریکا علیه رژیم سوریه و تبعات سنگین آن برای اقتصاد ورشکستۀ لبنان، فعالیت های غیرقانونی خود حزب الله و همچنین نگران از صداهایی در داخل خود لبنان است که بیش از پیش خواستار خلع سلاح حزب الله هستند.

رهبر حزب الله لبنان بار دیگر مدعی شد که سلاح های این گروه ابزاری برای جلوگیری از الحاق لبنان توسط اسرائیل است. او با تجلیل از کشته شدگان سازمان جهاد اسلامی خواستار اتحاد شیعیان و سنی ها علیه اسرائیل شد.

حزب الله شمار اندکی نماینده در مجلس لبنان دارد و می کوشد با استفاده از قدرت نظامی خود دولت کوچک این کشور را در کنترل خود حفظ کند.

سلاح های حزب الله بیشتر از حتی شماری از دولت ها کوچک است و دربرگیرندۀ ١٥٠ هزار موشک، شمار قابل توجه ای زره پوش، پهپاد، موشک های ضدتانک و ضدناو و همچنین انواع سلاح های سبک و سنگین، مین، پناه گاه و استحکامات زیرزمینی است.

متن توسط : ناصر اعتمادی

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید