29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل

خاور میانه

تمام مکانهای تفریحی، هنگامیکه نتانیاهو به مردم اسرائیل گفت «با شیوه جدید زندگی خو بگیرید»، تعطیل می شوند

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و مقامات دولتی روز شنبه تعطیلی تمام مراکز و فعالیتهای تفریحی در سراسر کشور را اعلام کردند.

کافه ها، بازارچه های خرید، پیش-دبستانی ها، در میان اولین محل هایی هستند که مردم در آنها مکلف به رعایت فاصله ۲ متری اند؛‌ فناوری نظارتی تهاجمی به ردگیری مسیرهای آلودگی از افراد بیمار کمک میکند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و مقامات دولتی روز شنبه تعطیلی تمام مراکز و فعالیتهای تفریحی در سراسر کشور را اعلام کردند، و نخست وزیر در ضرورت «اتخاذ شیوه تازه زندگی» در هفته ها و شاید ماههای آینده، در طول دورانی که کشور با ویروسهای تازه کرونا درگیر است، به مردم تاکید نمود و بخصوص اهمیت رعایت اصل فاصله حداقل دومتری میان افراد در تمام موارد را گوشزد کرد.

نخست وزیر همچنین اعلام کرد مقامات قصد دارند از فناوری نظارت تهاجمی برای کمک به ردگیری مسیر احتمالی آلودگی که از افراد بیمار [به دیگران] استفاده کنند.

صبح یکشنبه، با بسته شدن کافه ها، رستورانها، هتلها، بازارچه های خرید، سینماها، باشگاه های بدنسازی، تالارهای مراسم و نظایر آن، حیات اجتماعی مردم بیش از پیش کمرنگ خواهد شد. گفته شده است که تمام فروشگاههای غیرضروری بسته خواهند شد، اما هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. اما نتانیاهو تاکید کرد سوپرمارکتها، داروخانه ها، بانکها و دیگر سرویس های ضروری همچنان بکار مشغول خواهند بود.

روز یکشنبه همچنین شاهد بسته شدن پیش-دبستانی ها، مهدکودک ها، که روز جمعه با بسته شدن همه نهادهای آموزشی همچنان باز بودند، خواهد بود.

از این گذشته، دولت محدودیتهای تازه ای بر اجتماع بیش از ۱۰ نفر در یک محل اعلام کرد. محدودیت های تازه در خصوص وسایل نقلیه عمومی اعلام نشده است؛ نتانیاهو گفت این موضوع همچنان مورد مذاکره است.

نخست وزیر در خصوص اماکن اداری غیرتفریحی گفت فعالیت همچنان ادامه خواهد داشت، اما به تمام کارکنان توصیه شد تا حد امکان دورکاری کنند.

نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی از دفتر خود در اورشلیم گفت، «این جنگی است برای حفظ سلامت عموم». «ما با یک دشمن نامرئی در جنگ ایم… با پیشروی اوضاع، خود را با شرایط تطبیق می دهیم. وضعیت فعلی، وضعیتی است پویا». او همچنین گفت، اما «ما می توانیم بر شرایط فائق آییم».

نخست وزیر که وضعیت را چندین بار به شرایط جنگی تشبیه کرد، گفت بسیار مهم است که مردم اسرائیل دنده عوض کرده و تا آینده ای نزدیک، «شیوه زندگی تازه اتخاذ کنند» و اشاره کرد که بنظر می آید بسیاری از مردم اسرائیل از دستورات مقامات که گفته اند از تماس فیزیکی هنگام احوالپرسی و ابراز محبت خودداری کنند، پیروی نمی کنند، اما تاکید نمود برای مهار کوئید-۱۹ در کشور اینکار اهمیت اساسی دارد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید