28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

کرونا، حمل و نقل در عربستان سعودی را فلج کرد

خاور میانه

هراس از شیوع کرونا در عربستان، حمل و نقل سراسری از جمله تمام پروازهای داخلی و حرکت اتوبوس ها، تاکسی ها و قطارها را برای مدت 14 روز در این کشور تعطیل و شبکه حمل و نقل را زمین گیر کرد.

بنابر گزارش رویترز، خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از یک منبع رسمی در وزارت کشور اعلام کرد: تمام پروازهای داخلی و حرکت اتوبوس ها، تاکسی ها و قطارها از فردا (شنبه) برای مدت زمان 14 روز لغو خواهد شد.

گفته شده این تصمیم برای تکمیل اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی توصیه شده از سوی مقامات بهداشتی عربستان برای مهار ویروس کرونا (کووید 19) اتخاذ شده است.

تاکنون درعربستان 274 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده، اما در آمارها به تعداد فوتی های احتمالی اشاره نشده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اولین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. کرونای جدید از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک بیماری پاندومیک (همه گیری جهانی)‌شناخته شده و تا امروز 245 هزار نفر را مبتلا کرده و نزدیک به 10 هزار نفر در سراسر جهان قربانی گرفته است.

هنوز برای ویروس جدید کرونا هیچ داروی قطعی و واکسنی کشف و تولید نشده است و فعلا تنها راه مقابله با این ویروس قطع زنجیره ارتباطی آن از طریق خودقرنطینگی اعلام شده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید