29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

آپارتمان‌های مبله در ژاپن برای جلوگیری از "طلاق‌های کرونایی"

جهان

در دورانی که سایه بحران کرونا بر سراسر جهان سنگینی می‌کند، یک شرکت ژاپنی راهکاری یافته تا از جدایی زوج‌هایی که به خاطر محدودیت‌های ناشی از کرونا در این کشور دچار مشاجرات روزافزون هستند، جلوگیری کند.

شیوع ویروس جدید کرونا و محدودیت‌هایی گوناگونی که برای مقابله با آن وضع شده، زندگی انسان‌ها را سخت دگرگون کرده و بسیاری‌ها را به خانه‌نشینی واداشته است.

کارشناسان در مورد افزایش اختلافات خانوادگی و مشاجرات زناشویی هشدار داده‌اند؛ بحث و مشاجراتی که به ویژه در محیط‌های تنگ و بسته پیش می‌آیند و ممکن است به جدایی و طلاق زوج بکشند.

حال یک شرکت ژاپنی راهکاری برای کمک به زوج‌های "استرس‌زده" ارائه کرده است تا از بروز "طلاق‌های کرونایی" جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت "کاسوکو" به زوج‌هایی که به خاطر تنگی محیط و محدودیت‌های کرونایی دچار فشار و استرس هستند، این امکان را می‌دهند که برای زمانی کوتاه به یک آپارتمان مبله نقل مکان کنند و با تغییر محیط آرامش بیابند.

در آگهی تبلیغاتی این شرکت آمده است: «پیش از آنکه به فکر "طلاق کرونایی" بیافتید، به ما مراجعه کنید».

در ژاپن نیز کودکستان‌ها و مدارس به خاطر شیوع کرونا تعطیل هستند و بسیاری‌ها از شاغلان نیز از خانه دورکاری می‌کنند.

آپارتمان‌های کوچک مبله شرکت کاسوکو در ژاپن را می‌توان در ازای ۳۵ یورو در روز کرایه کرد. مراجعه‌کنندگان در صورت کرایه آپارتمان همچنین از مشاوره نیم‌ساعته یک کارشناس و مشاور حقوق که به مسایل طلاق آشناست، برخوردار می‌شوند. مبلغ پرداختی این مشاوره را هم شامل می‌شود.

به گفته مسئولان شرکت کاسوکو افراد گوناگونی تا کنون از این امکان تازه استفاده کرده‌اند، از جمله یک زن که در پی مشاجره تند با همسرش از منزل مشترکشان فرار کرده است.

یک زن دیگر از اینکه او تمام وقت مشغول کار، خانه‌داری و بچه‌داری بوده و شوهرش تنها به انجام دورکاری اکتفا کرده، خسته شده و منزل را برای مدتی ترک کرده است.

هشتگی هم در ارتباط با "طلاق‌های کرونایی" در ژاپن به راه افتاده که طرفداران زیادی دارد. دیگر رسانه‌های ژاپن نیز دست به کار شده و به این معضل توجه بیشتری دارند.

شبکه تلویزیونی "ان اچ کا" هر روز در برنامه صبحگاهی خود توصیه‌هایی به زوج‌ها ارائه می‌دهد که چگونه با مسئله خانه‌نشینی و مشاجره در ایام کرونایی کنار بیایند و با ناراحتی و سرخوردگی‌ها مقابله کنند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید