28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

کورونا همچنان به سرعت در ترکیه شیوع می یابد و دولت اردوغان نیز به پنهانکاری ادامه می دهد

جهان

گزارش های نگران کننده ای که از ترکیه می رسید حکایت از آن دارد که ویروس کورونا به سرعت در آن کشور در حال گسترش است و شمار مبتلایان در ظرف سه روز از هشتاد هزار نفر فراتر رفته است. علیرغم این رقم نگران کننده، منابع خبری می گویند که دولت رجب طیب اردوغان همچنان به پنهان کاری در این زمینه ادامه می دهد و آمار واقعی ممکن است بسیار فراتر باشد.

 ده ها هزار نفر ایرانی در یک سال اخیر به ترکیه نقل مکان کرده اند و شمار کل ایرانیان مقیم آن کشور چند صد هزار نفر برآورد شده و ممکن است جان آنان نیز به خطر افتد. در گزارش های پیشین آمده بود که علیرغم کورونا، هر روز شمار بیشتری از ایرانیان، به خرید خانه در ترکیه می پردازند که بهای آن بسیار ارزان تر از کشورهای اروپایی است.

با توجه به این که سفر به ترکیه نیاز به روادید ندارد، سیل مسافران ایرانی به آن کشور در ماه های گذشته به میزان چشمگیری افزایش یافته بود – ولی دولت آنکارا در هفته های اخیر به اقدامات سختگیرانه ای روی آورده و بسیاری از ایرانیان اجازه ورود به آن کشور را نیافته اند.

دولت ترکیه اعلام داشته که تا کنون یکصد نفر در اثر بیماری جان باخته اند ولی در این مورد نیز ارزیابی می شود که آمار واقعی بسیار بالاتر باشد.

تحلیلگران ارزیابی می کنند که ادامه این وضع، موجب ادامه تضعیف دولت اردوغان می شود و ممکن است ادامه موجودیت آن را سخت به خطر اندازد.

تنها ۳۶ روز پیش بود که دولت ترکیه تایید کرد که نخستین موارد کورونا در آن کشور تشخیص داده شده و در این مدت شیوع ویروس به سرعت ادامه داشته و امروز بیش از هشتاد و دو هزار نفر گزارش شده است. تنها در شبانه روز گذشته، بیش از سه هزار نفر به این رقم افزوده شده است.

هنوز معلوم نیست دولت آنکارا، تا چه حد از نظر تجهیزات و مواد، برای رویارویی با موج ناگهانی بیماران کووید ۱۹ آمادگی دارد. برخی ایرانیان مقیم ترکیه به رادیو پیام اسرائیل گفتند که اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از ابتلا، هنوز به طور کامل و جدی در ترکیه به اجرا گذاشته نشده است

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید