25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

کاشف ویروس ایدز: کروناویروس در آزمایشگاه ووهان ساخته شده است

جهان

یک دانشمند برنده جایزه نوبل و کاشف ویروس ایدز اعلام کرد که ویروس کرونا در آزمایشگاه ووهان ساخته شده است.

 لوک مونتاگنیه دانشمند برنده جایزه نوبل، اعلام کرد که ویروس کرونا هنگامی ساخته شد که آزمایشگاه ووهان تلاش می‌کرد واكسن علیه HIV (ویروس نقص ایمنی انسان)، تولید کند.

او طی مصاحبه با یک کانال خبری فرانسوی گفت: «وجود عناصر HIV در ژنوم کووید 19 این سوءظن را ایجاد می‌کند که ویروس کرونا احتمالا توسط انسان ساخته شده است».

این دانشمند فرانسوی افزود: «آزمایشگاه شهر ووهان در این زمینه تخصص دارد زیرا آنها از اوایل سال 2000 میلادی روی کروناویروس کار می‌کردند».

با این حال، مونتاگنیه به علت چنین اظهارنظری، مورد انتقاد دانشمندان و همکارانش قرار گرفت. پس از آن، او از مردم خواست که حرف‌هایش را باور نکنند.

منشأ کووید 19 مشخص نیست، اما مطالعات اولیه نشان می‌دهد خفاش‌ها می‌توانند منشا این ویروس باشند زیرا کروناویروس موجود در خفاش‌ها دارای یك ژنوم است كه 96 درصد از آن با کروناویروس یکسان است.

یک گمانه‌زنی دیگر نیز مطرح است. پانگوولین نیز ممکن است میزبان این ویروس باشد، زیرا کروناویروس خفاش نمی‌تواند به گیرنده‌های سلول‌های انسانی متصل شود، با این وجود هیچ مدرک مشخصی در دست نیست.

یوان ژیمینگ مدیر موسسه ویروس‌شناسی ووهان، پس از مطرح شدن آزمایشگاه ووهان به عنوان منشا ویروس تاکید کرد که چنین چیزی «غیرممکن» است.

یوان در مصاحبه با رسانه‌های دولتی چین اظهار کرد كه هیچ یك از كارمندان این آزمایشگاه آلوده نشده‌اند در حالیکه كل انستیتو در زمینه‌های مختلفی كه مربوط به کروناویروس است تحقیق می كند».

ایالات متحده آمریکا، بارها چین را به پنهان کردن حقایق مربوط به کروناویروس متهم کرد.

این کشور نیز منشاء احتمالی این بیماری را آزمایشگاه ووهان عنوان کرده بود.

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا، در یک نشست مطبوعاتی در کاخ سفید با موضوع کروناویروس گفته بود که هنوز زمان لازم است تا درباره این بیماری همه چیز شفاف شود.

به گفته او، محققان هنوز در حال کار روی این مسئله هستند و برای انجام تجزیه و تحلیل خود در رابطه با درمان و واکسن نیاز به داده‌های دقیق دارند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید