26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

جنگنده‌های یونان و ترکیه تا مرز درگیری در آسمان دریای مدیترانه پیش رفتند

جهان

جنگنده‌های یونان روز یکشنبه 19 آوریل 2020 راه 16 جنگنده ترکیه که به مقصد لیبی در پرواز بودند را در آسمان دریای مدیترانه سد کرده و مانع عبور آنها شدند. جنگنده‌های دو طرف تا مرز درگیری پیش رفتند ولی درگیری رخ نداد.

 رسانه‌های یونان گزارش کردند پس از ورود 16 جنگنده نیروی هوایی ترکیه در کریدور پروازی آتن، بلافاصله 11 جنگنده یونانی به منطقه اعزام و مسیر جنگنده‌های ترکیه را سد کردند و این رویارویی می‌توانست به درگیری میان دو طرف منجر شود.

جنگنده‌های ترکیه در مسیر حرکت به سمت لیبی برای یاری رساندن به نیروهای دولت وفاق در مقابل ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلفه حفتر بودند.

یک مقام مسئول در فرماندهی کل نیروهای ارتش لیبی گفت که نهاد اطلاعات ارتش در روزهای گذشته فعالیت نظامی هوایی بی‌سابقه‌ای را از سوی ترکیه در سواحل لیبی رصد کرد.

غیث اسباق فرمانده نهاد رصد و پیگیری ارتش لیبی به العربیه گفت که جنگنده‌های اف 16 ترکیه که مسلح به موشک بودند و همچنین هواپیماهای بوئینگ 135 – C و 7 E رصد شدند. این هواپیماها اقدام به بمباران مواضع ارتش لیبی کرده و سپس به یک نبردناو ترکیه که در سواحل لیبی و در شرق شهر مصراته مستقر شده، بازگشتند.

این مقام مسئول لیبی ادعاهای ترکیه درباره اینکه حضور نیروهای این کشور محدود به تمرینات نظامی است را تکذیب کرده و گفت که ترکیه در روزهای گذشته حمایت نظامی هوایی زیادی از دولت وفاق کرده و به این گروه امکان عملیات هوایی و ارسال جنگنده داده است، در حالی که پیش از این توان وفاق به ارسال پهپاد محدود بود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید