24
چهارشنبه, آوریل
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 Wednesday 24 April 2024 15 شوال 1445

استرالیا خواستار تحقیقات مستقل در باره منشا ظهور ویروس کرونا شد

جهان

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، روز پنجشنبه 23 آوریل گفت، همه اعضای سازمان جهانی بهداشت باید در باره منشاء گسترش ویروس کرونا در یک بررسی و تحقیق مستقل همکاری کنند.

 موریسون روز گذشته طی مکالمه با تعدادی از رهبران جهان از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا خواستار کمک و همکاری اعضای سازمان جهانی بهداشت برای بررسی و تحقیق در باره منشاء ظهور ویروس كرونا شد.

نخست وزیر استرالیا در مصاحبه با خبرنگاران در شهر کانبرا گفت: «وقتی کشوری به عضویت در نهاد بین‌المللی مانند سازمان جهانی بهداشت در می‌آید، باید مسئولیت‌ها و تعهدات مربوط به این نهاد را بپذیرد».

او افزود: «ما دوست داریم دنیا با در رابطه با خطرات ناشی ویروس‌ها ایمن‌تر باشد و امیدوارم که همه کشورهای دیگر، اعم از چین یا سایر کشورها در این هدف ما را یاری کنند».

پیش از نخست وزیر استرالیل، وزیر خارجه این کشور نیز در اظهاراتی خواستار انجام تحقیقات مستقل در زمینه منشا شیوع ویروس کرونا شد.

به گزارش رویترز ماریس پین وزیر خارجه استرالیا، خواستار انجام تحقیقات مستقل در زمینه منشا ظهور ویروس کرونا شد.

هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: «آمریکا کمک مالی 500 میلیون دلاری خود به سازمان بهداشت جهانی را به دلیل آنچه همدستی با چین با هدف پنهانکاری در مورد واقعیت‌های شیوع ویروس کرونا عنوان شده، قطع کرده است».

وزیر خارجه استرالیا همچنین از مقام های چینی درخواست کرده تا در مورد بحران ویروس کرونا، شفاف سازی کنند. تاکنون گمانه زنی های مختلفی در مورد منشا شیوع ویروس کرونا مطرح شده با این حال هیچ گونه پاسخ قطعی به این پرسش داده نشده است.

پیشتر دونالد ترامپ هم گفته بود آمریکا در زمینه منشا شیوع ویروس کرونا تحقیقات جامعی انجام خواهد داد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید