25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

خودروسازان بزرگ اروپایی‌ تولید را از سر می‌گیرند

جهان

فولکس واگن، بزرگترین شرکت تولید کننده خودرو در جهان، اعلام کرده است که فعالیت خود را در بزرگترین کارخانه خود در "ولفزبورگ" آلمان از سر می گیرد. این کارخانه در ماه مارس و به دنبال شیوع ویروس کرونا بسته شده بود.

 بر اساس گزارشها حدود ۸ هزار کارکنان این کارخانه قرار است به سر کارهای خود برگردند.

همزمان شماری از خودروسازان اروپایی در پی کاهش مقررات مقابله با شیوع کرونا فعالیتشان را از سر می‌گیرند؛ بی‌ ام‌ دبلیو و دایملر از جمله دیگر شرکت‌هایی هستند که در آلمان بازگشایی می‌شوند.

این شرکت‌ها امیدوارند که دولت آلمان در مقابله با شیوع این بیماری موفق باشد و نظام خدمات درمانی با افزایش آزمایش کرونا بتواند از گسترش آن بکاهد. با این حال، از سرگیری فعالیت کارخانه‌های خودروسازی به صورت تدریجی خواهد بود.

در همین خصوص فولکس‌واگن با حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد تولیدش را از سرمی‌گیرد و سپس این ظرفیت را به ۴۰ درصد سطح تولید پیش از شیوع کرونا افزایش می‌دهد.

مدیران فولکس‌واگن می‌گویند که این شرکت در شهر ولفزبورگ در هفته جاری هزار و ۴۰۰ دستگاه گلف هاچ-بک تولید می‌کند و این تعداد در دو هفته به شش هزار خواهد رسید.

این خودروساز تدابیری را برای حفظ سلامت کارکنانش در نظر گرفته و از آنان خواسته تا لباس‌هایشان را در خانه عضو کنند تا به این ترتیب از شلوغی در اتاق‌های تعویض لباس جلوگیری شود. همچنین آنان پیش از ورود به ساختمان باید دمای بدنشان سنجیده شود. برای رعایت فاصله یک و نیم متری از یکدیگر هم علایمی روی زمین کشیده شده است.

فولکس‌واگن همچنین از پنجشنبه تولید خودروهای الکتریکی هاچ‌بک ‌آی‌دی۳ را هم از سرگرفته و قرار است که توزیع آن در بازار اروپا از تابستان آغاز شود. این نخست خودروی فولکس‌واگن در نسل جدید خودروهای الکتریکی نسبتا ارزان با طول عمر بالای باتری است.

همزمان با کاهش نرخ ابتلا به کرونا در آلمان، دولت این کشور به فروشندگان کوچک از جمله فروشندگان خودرو اجازه داده تا با رعایت فاصله اجتماعی و مقررات بهداشتی آغاز به فعالیت کنند. فولکس‌واگن تاکنون حدود ۷۰ درصد از نمایشگاه‌های فروش خودروی خود را در سراسر آلمان بازگشایی کرده است.

Volkswagon Factory 1

کارخانه فولکس‌واگن در ولفزبورگ آلمان

آلمانی‌ها؛ پیشتاز از سرگیری تولید خودرو
برخلاف ایتالیا و اسپانیا، دولت آلمان تولید خودرو به طور کامل را متوقف نکرد. با این حال با اعمال محدودیت در رفت و آمدها و تعطیلی فروشندگان خودرو به دلیل کاهش تقاضا، کارخانه‌های خودروسازی هم از کار بازماندند.

فولکس‌واگن علاوه بر آلمان، کارخانه‌هایش را در پرتغال، اسپانیا، روسیه و ایالات متحده آمریکا هم بازگشایی کرده است. همچنین از ماه مه این تولید در آفریقای جنوبی، آرژانتین، برزیل و مکزیک هم از سرگرفته می‌شود. تولید پورشه و آئودی هم در براتیسلاوا، پایتخت اسلوواکی از پنجشنبه از سرگرفته شده است.

BMW Factory Mexico

کارخانه بی‌ ام‌ دبلیو در مکزیک

بی ام دبلیو دیگر خودروساز اروپایی است که می‌خواهد تولید رولز رویس را از چهارم ماه مه در گود وود انگلستان و همزمان تولیدش را در کارولینای جنوبی از سربگیرد. در برنامه این شرکت، همچنین از سرگیری تولید در بزرگترین کارخانه‌اش در اروپا واقع در دینگولفینگ آلمان و سن لوئیس پاتوسی مکزیک از ۱۱ مه دیده می‌شود.

BMW Headquarter Munich

دفتر اصلی بی‌ام‌دبلیو در مونیخ

ماه مه شاهد بازگشایی شمار بیش‌تری از کارخانه‌های خودروسازی خواهد بود. بی ام دبلیو در مونیخ، لایپزیک و ریجنسبورگ پس از ۱۸ مه تولیدش را از سر می‌گیرد. تاریخ دقیق بازگشایی کارخانه‌های بی ام دبلیو در این شهرها بستگی به وضع بازار و تقاضا خواهد داشت. کارکنان بی ام دبلیو در ابتدا با یک شیفت و سپس در دو یا سه شیفت کار را از می‌گیرند. این خودروساز البته در شانگهای چین از ۱۷ فوریه تولیداتش را ادامه داده است.

کارکنان این خودروساز موظف به رعایت مقررات فاصله‌گیری اجتماعی و استفاده از ماسک هستند. روال ورود به اتوبوس‌های حمل کارکنان و نشستن در آن تغییر کرده است.

تویوتا کارخانه مونتاژ خود را در فرانسه فعال کرده و فیات کرایسلر هم تولیدش را در ایتالیا از سر می‌گیرد. از سوی دیگر رنو اعلام کرده مه از فردا (۲۸ فوریه) تولید را از سر می‌گیرد. با این حال پژو، ستروئن و اوپل به دلیل تعطیلی بازار‌ها، تمایلی به راه اندازی خط تولید نشان نداده‌اند.

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید