01
چهارشنبه, می
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 Wednesday 1 May 2024 22 شوال 1445

ده‌ها میلیون ماسک تقلبی در چین

جهان

دولت هلند اعلام کرد که دو پرورشگاه مینک، از خانواده راسوها که برای تولید خز پرورش داده می‌شود، در جنوب این کشور تحت محاصره قرار گرفت. این تصمیم پس از آن گرفته شد که در میان حیوانات این دو پرورشگاه، موارد مثبت از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است.

 این دو پرورشگاه در مناطقی قرار دارند که ویروس کرونا در آنجا شدیدا شیوع پیدا کرده است. تاکنون در مجموع بیش از ۳۷ هزار نفر در هلند به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از این میان ۴۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا، کودکان این کشور روز یکشنبه برای اولین بار پس از شش هفته قرنطینه، توانستند پس از صدور مجوز دولت، از خانه‌ها خارج شوند. این کاهش محدودیت در حالی است که آمار روزانه قربانیان در اسپانیا در روزهای اخیر روند نزولی داشته است.

مقام‌های اسپانیایی، روز یکشنبه هفتم اردیبهشت، اعلام کردند که طی شبانه روز گذشته ۲۸۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند. با وجود کاهش برخی محدودیت‌ها، قرنطینه سراسری اسپانیا که از روز ۱۴ مارس آغاز شده، تا روز نهم ماه مه، یعنی کمتر از دو هفته دیگر ادامه دارد.

در ایتالیا، جوزپه کونته، نخست وزیر این کشور روز یکشنبه اعلام کرد که کارخانه‌ها از روی چهارم ماه مه، یک هفته دیگر، فعالیت خود را از سر خواهند گرفت، اما بازگشایی مدارس در ایتالیا به سال آینده تحصیلی در ابتدای پائیز موکول شده است.

در بریتانیا، در حالی که قرار است بوریس جانسون، پس از گذراندن دوران نقاهت و به دست آوردی بهبودی پس از ابتلا به ویروس کرونا، روز دوشنبه به دفتر نخست وزیری بازگردد، دولت هفته آینده مذاکرات برای از سرگیری مسابقات فوتبال را آغاز می‌کند.

این در حالی است که تاجیکستان که تا امروز مسابقات فوتبال در آن برگزار می‌شد، از روز یکشنبه برگزاری این مسابقات را برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا لغو کرد.

در کانادا، دولت این کشور خطاب به شهروندان خود، نسبت به مصرف داروهای ضدمالاریا هشدار داد. آژانس بهداشت عمومی کانادا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای روی سایت اینترنتی خود نوشت: «مصرف کلروکین و هیدروکسی‌کلروکین می‌تواند منجر به تاثیرات منفی ثانویه شود. این داروها فقط باید تحت نظارت پزشک مصرف شود.»

در حالی که پیشتر دونالد ترامپ از تاثیرات مثبت این داروها بر درمان بیماری کووید-19 خبر داده بود، اما آژانس داروی اروپا نیز نسبت به مصرف این داروها برای درمان خودسرانه ابتلا به ویروس کرونا هشدار داده است.

در روسیه، در حالی که سازمان‌های بین‌المللی نسبت به خطر قحطی و کمبود مواد غذایی در جهان هشدار داده‌اند، وزارت کشاورزی این کشور صادرات غلات، شامل گندم، جو، ذرت و چاودار را تا ابتدای ماه ژوئیه، بیش از دو ماه دیگر، ممنوع کرد. روسیه بزرگترین صادرکننده گندم در جهان است.

همچنین در عربستان سعودی بخشی از مقررات منع رفت آمد به غیر از شهر مکه و اطراف آن لغو شد و برخی فعالیت‌های اقتصادی در چارچوب ضوابط بهداشتی، از سر گرفته شد. با این حال تجمعات اجتماعی بالای پنج نفر مانند مراسم جشن عروسی و عزا و تجمع در اماکن عمومی همچنان ممنوع است.

در چین نیز دولت این کشور روز یکشنبه اعلام کرد ۸۹ میلیون ماسک تقلبی را که در این کشور ساخته شده، ضبط کرده است. در هفته‌های اخیر، کشورهای مختلفی از جمله اسپانیا، فنلاند و هلند اعلام کرده‌اند که ماسک‌های خریداری شده از چین تقلبی بوده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید