29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

سقوط بحث برانگیز سه پزشک روس از پنجره بیمارستان

جهان

سقوط سه پزشک از پنجره بیمارستان طی هفته‌های اخیر در روسیه توجه افکار عمومی این کشور را به وضع دشوار کادر درمانی روسیه که درگیر مبارزه با بیماری کرونا است، جلب کرد.

 

به گزارش رسانه های روسی ازجمله خبرگزاری اینترفاکس (خبرگزاری غیردولتی دارای گرایش غربی) و پایگاه اینترنتی «لنتارو» (غرب گرا و مخالف دولت روسیه) دو تن از پزشکانی که از پنجره بیمارستان به پایین سقوط کرده بودند بر اثر شدت جراحات مغزی جان باخته و نفر سوم همچنان در بیمارستان بستری است.

یکی از این پزشکان الکساندر شولپف نام دارد که شب دوم می (شنبه) از پنجره بیمارستان فوریت‌های پزشکی نوواسمانسکی در استان وارونژ که در ان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا بستری شده بود، به پایین سقوط کرد.

دفتر مطبوعاتی سازمان بهداشت استان وارونژ اعلام کرد که تحقیقات پیرامون این حادثه جریان دارد و در نتیجه این تحقیقات، در مورد حادثه اظهار نظر خواهد شد.

به گزارش رسانه های محلی، شولپف در زمان حاضر در بیمارستان بستری شده و جمجمه وی شکسته است.

شولپف اواخر ماه اوریل به همراه الکساندر کوسیاکین همکار خود فیلم ویدئویی ضبط کرد و در آن گفت که کرونا گرفته است اما با این وجود همچنان به کار ادامه می‌دهد.

کوسیاکین هم گفت که به آنها لباس‌های محافظ دربرابر کرونا نمی‌دهند و تست کرونا نمی‌کنند.

سازمان بهداشت استان وارونژ این خبر را جعلی خواند.

پایگاه اینترنتی لنتارو از رسانه های غرب گرا و مخالف دولت روسیه نیز روز شنبه خبر داده بود که یلنا نپومنیاشیا سرپرست بیمارستان ویژه کهن سربازان در کراسنایارسک در منطقه سیبری روسیه نیز بر اثر سقوط از پنجره بیمارستان درگذشته است، این خبر را سازمان بهداشت استان کراسنایارسک تایید کرده است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت استان کراسنایارسک، این پزشک زن روز اول ماه می (روز جمعه) درگذشت.

«وی در طول یک هفته در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فوریت‌های پزشکی قرار داشت و پزشکان برای نجات جان وی تلاش می‌کردند.»

سازمان بهداشت استان کراسنایارسک این حادثه را به بستگان یلنا نپومنیاشیا تسلیت گفت و وعده داد که به آنها کمک‌های لازم صورت گیرد.

خانم نپومنیاشیا بیش از ۲۰ سال در سیستم بهداشت استان کراسنایارسک کار کرده بود و در ارائه خدمات پزشکی به ساکنان این شهر و مناطق اطراف آن فعال بود.

گفته می‌شود که وی روز ۲۵ ماه اوریل در هنگام جلسه‌ای با حضور بوریس نمیک رئیس سازمان بهداشت استان کراسنایارسک از پنجره سقوط کرد و در این جلسه تغییر کاربری بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی بررسی می‌شد و خانم نپومنیاشیا مخالف چنین اقدامی بود.

ناتالیا لبدووا،‌ رئیس بخش فوریت‌های پزشکی بیمارستان شماره ۸۳ شهرک زویوزدنی دیگر پزشک قربانی این پدیده نادر است.

روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس روز بیست و چهارم آوریل نوشت که خانم لبدووا در پی سقوط از پنجره بیمارستان جان باخت. وی پیش‌تر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در همان بیمارستان بستری بود.

بیمارستانی که حادثه در آن روی داده یکی از مراکز درمانی وابسته به آژانس پزشکی بیولوژیک فدرال در روسیه است.

این بیمارستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام اینکه ناتالیا لبدووا در آنجا به دلیل علائم نزدیک به کرونا تحت درمان بوده، بدون توضیحات بیشتر، مرگ وی را ناشی از یک حادثه غم انگیز توصیف کرد.

به نوشته روزنامه روسی، بیماری لبدووا در شرایط سبک بود و به وی امکان می‌داد که در خانه مداوا شود اما روز ۲۰ آوریل وی در بیمارستان کومونارکا در مسکو بستری شد و با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشید.

گفتنی است در استان کالینین گراد در غرب روسیه نیز ۳۵۰ تن از پرسنل کادر درمانی روسیه دست از کار کشیده اند.

رسانه‌های روسیه از جمله خبرگزاری ریانووستی، رادیو اکومسکو و کانال تلویزیونی کاسکاد ت.و روز سه شنبه به نقل از الکساندر کراوچنکو وزیر بهداشت دولت محلی استان کالینینگراد روسیه اعلام کردند: حدود ۱۰۰ پزشک و ۲۵۰ کادر درمانی رده متوسط در استان کالینین گراد از کار کردن در دوره شیوع بیماری کرونا خودداری کردند.

کراوچنکو که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: هر یک از پرسنلی که از کار کردن خودداری می‌کند دلایلی را مطرح می‌کند و وی (کراوچنکو) این افراد را محکوم نمی‌کند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید