01
چهارشنبه, می
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 Wednesday 1 May 2024 22 شوال 1445

بازگشت علاقه‌مندان به خرید در خیابان های وین پایتخت اتریش

جهان

روز سه‌شنبه ۵ مه/ ١۶ اردیبهشت، دولت اتریش از نحوۀ "بازگشایی" ابراز رضایت کرد. به گفتۀ وزیر بهداشت اتریش "مرحلۀ اول به خوبی مدیریت شد". این مرحله سه هفته طول کشید.

 اتریش اولین کشور اروپایی بود که در پی وضعیت اضطراری ناشی از اپیدمی کووید ١٩، نحوۀ ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی را با اتکا به برنامه‌ای دقیق اعلام کرد و به اجرا گذاشت. نخستین مرحلۀ بازگشایی در این کشور از تاریخ ١۴ آوریل/٢۶ فروردین (سه هفته قبل) آغاز شد. به گفتۀ وزیر بهداشت "وضعیت کاملاً ثابت است، ما تصمیم‌های درست را به موقع اجرا کردیم".

هنگامی که دولت اتریش وضعیت اضطراری اعلام کرد، میزان افزایش روزانۀ شمار مبتلایان نزدیک به ۵٠درصد بود. این رقم اینک به کمتر از یک (٠٫٢ درصد) کاهش یافته که حاکی از وضعیت عادی است. طی یک دورۀ ده روزه، از ١۴٣٢ اتریشی بالاتر از ١۶ سال که تحت آزمایش قرار گرفتند، فقط یک نفر به ویروس کرونا آلوده بوده است.

از سه روز قبل (شنبه)، تمامی مغازه‌های اتریش باز است و اکثر کارمندان به دفاتر خود بازگشته‌اند، هرچند هنوز "دورکاری" توصیه می‌شود. همچنین مردم موظف‌اند که در مغازه‌ها و در حمل و نقل عمومی ماسک داشته باشند.

قرار است که ۱۰ روز دیگر (١۵ مه) همۀ رستوران‌ها و کافه‌ها نیز باز شود. اما مرزهای کشور که از روز ١٠ مارس/ ٢٠ اسفند ٩٨، بسته شده بود، مگر برای موارد استثنایی، هنوز باز نشده است. وزیر بهداری اتریش گفت که حدود ۱۰ روز دیگر وضعیت کلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورتی که ثبات برقرار باشد «قدم بزرگی به پیش خواهیم رفت».

اتریش که ٨٫٨ میلیون جمعیت دارد، تاکنون ۶٠۶ مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید