23
سه شنبه, آوریل
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 Tuesday 23 April 2024 14 شوال 1445

خطری که از بیخ گوش جهانیان گذشت!

جهان

کشور هایی که به تکنولوژی ماهواره و فضا پیمایی دست یافته ا‌ند مسئولیت بزرگی دارند تا همواره مراقب مدار ماهواره های خود بوده و زمانی‌ که عمر آن به پایان رسید یا آن را در فضا نابود کرده یا در اقیانوسی غرق کنند.

اما این نه برای چینی‌ ها. طبق معمول اجناس ساخت چین بدون کنترل در جهان پخش میشوند و این کشور به کسی‌ پاسخگو نیست.

در سال ۱۹۹۱ سفینه فضا یی سایوز اتحاد جماهیر شوروی بدون کنترل از مدار خارج در آسمان بالای آرژانتین متلاشی شد و به دریا سقوط کرد.

در سال ۲۰۰۱ نیز ایستگاه فضایی میر در دریائ فیجی سقوط کرد.

در سال ۱۹۷۹ ایستگاه فضایی اسکای لب بر روی یک شهر کوچک در استرالیا سقوط کرد و صدمات کوچک به حومه شهرک وارد کرد ولی‌ در هیچ کدام از این اتفاقات جان کسی‌ گرفته نشد.

در ۵ ماه مه امسال چین راکت عظیمی را به فضا پرتاب کرد که از کنترل خارج شده و در تاریخ ۱۱ ماه مه به زمین سقوط کرد. برخی‌ قطعات این ماهواره در اقیانوس آتلانتیک غرق شدند و بسیاری از قطعات کوچک تر بر روی آسمان شهر های زمین پرواز کشیدند.

این موشک که به نام لانگ مارچ ۵ ب خوانده میشود با موفقیت به فضا پرتاب شد ولی‌ یکی‌ از مرحله های پرتاب آن که بیش از ۲۰ تن وزن داشت از کنترل خارج شد و در منطقه بین ساحل عاج و آمریکا در اقیانوس آتلانتیک به پائین آمد.

Iv Coast

نخست تصور آن بود که تمام این مرحله موشک در آب نشسته ولی‌ پس از آن در شبکه های اجتماعی تصاویری از سقوط تکه های به بزرگی‌ ۱۲ متر در ۲ دهکده  در ساحل عاج پخش شد.

برخی‌ از تکه های دیگر این موشک در اطراف نیو یورک و در بیابان های نئوزیلند به زمین سقوط کردند.

اگر این تکه ها بر روی مناطق پر جمعیت مانند نیویورک به زمین میخوردند تعداد کشته شدگان شاید به هزاران نفر میرسید.

این هم تحفه جدید از کشور چین.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید