19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

مایک پمپئو: چین به طور عمد آزمایشگاه ویروسی ووهان را از بین‌ برده است

جهان

در حالی که دولت ایالات متحده آمریکا همچنان به انتقادها و اتهام‌هایش علیه چین درباره منشأ انتشار ویروس کرونا ادامه می‌دهد مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا چهارشنبه 20 ماه مه 2020 گفت که چین به طور عمد آزمایشگاه ویروس شهر ووهان را از بین برده است.

 به گزارش خبرگزاری‌ها مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه افزود که چین به طور مسئولانه برای منع انتشار کرونا در جهان رفتار نکرده است.

پیش از پمپئو، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز در توئیتی چین را به خاطر انتشار ویروس کرونا و آنچه در جهان اتفاق می‌افتد، مقصر دانست.

ترامپ در این‌باره افزود، تنها بی‌کفایتی چین است که سبب شده افراد در برخی کشورهای جهان مبتلا به کرونا شده و به طور گروهی فوت شوند.

ترامپ گفت: «شخصی کم عقل در چین بیانیه‌ای را منتشر کرده که همه را به جز چین به دست داشتن در شیوع پاندمیک متهم کرده که جان صدها هزار تن از افراد را گرفته است، اکنون ممنون خواهم بود چنانچه به او توضیح دهید که این بی‌کفایتی چین بوده و نه چیزی دیگر که باعث این کشتار گروهی در جهان شده است!».

شایان ذکر است تنش‌های میان ایالات متحده آمریکا و چین که از یک ماه پیش و در واکنش به شیوع پاندمی کرونا در شهر ووهان چین و نقاط مختلف جهان شده آغاز شده از ماه دسامبر گذشته بالا گرفته و هر روز شمار جدیدی بر تعداد آن افزوده می‌شود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید