25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

اوباماگیت؛ فعالیت جاسوسی دولت اوباما علیه خبرنگار سی‌بی‌اس

جهان

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، نظارت ناعادلانه بر شماری از مسئولان کارزار انتخاباتی خود در جریان انتخابات 2016 را به عنوان افتضاح سیاسی توصیف کرده و نامش را « اوباماگیت» نهاد.

 اگرچه این موضوع تا حدودی مشمول مرور زمان شده اما حجم عظیمی از اسناد مربوط به سال‌های 2016 و 2017، نشان می‌دهند که دولت اوباما و مسئولان اطلاعاتی کشور از اطلاعات نادرستی پیرامون همدستی روسیه برای توجیه علت زیر نظر گرفتن مسئولان کمپین ترامپ و سوء‌استفاده از منابع اطلاعاتی، استفاده کرده‌اند.

Trump Twitter

ظواهر امر گویای این واقعیت است که موارد برملا شده، صرفا گوشه‌ای ناچیز از آن‌گونه موارد را نشان می‌دهد؛ به طوری که به گفته شربل اتکیسون، خبرنگار پیشین شبکه سی بی اس، این موارد تنها بیانگر تازه‌ترین تحول در نبردی است که یک دهه از عمرش می‌گذرد.

اتکیسون در مصاحبه با «میدیایت» گفت: «علاقمندم خاطرنشان کنم که من چه بسا یکی از نخستین قربانیان نباشم اما ازجمله نخستین افرادی هستم که آنها مرا به عنوان یک هدف، درمعرض فعالیت‌های جاسوسی غیر قانونی جاری در دولت اوباما قرار دادند».

بر مبنای این گزارش‌ها، اتکیسون از مدت‌ها پیش از سوی ماموران اف بی آی، زیر نظر بوده و دستگاه‌های الکترونیک او به شکلی هوشمند از 2011 تا 2014 کنترل می‌شد و این روند در واقع بخشی از روند مرتبط با گزارش‌های او درخصوص برنامه «مدیریت فوری سلاح»، تابع وزارت دادگستری بود. اتکیسون سپس در سال 2012 به دلیل پوشش دهی به حمله به سفارت آمریکا در بنغازی در لیبی، هدف عملیات مراقبت قرار گرفت که طی آن سفیر آمریکا در لیبی کشته شد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید