25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

ترامپ فرمان اجرایی برای محدود کردن قدرت شبکه های اجتمأعی را امضا کرد

جهان

چند روز پیش که رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ نظر خود در باره رای دادن از طریق پستی را در تویتر خود نوشت، بلافاصله شرکت تویتر برچسپ “توجه” را بر آن نصب کرد.

 

از این طریق ابزار اجتماعی به کاربران خود و بازدیدکنندگان نوشتار اعلام میکنند که این نوشته بخصوص ممکن است دروغ باشد و بهتر است خواننده خود آن را بررسی کند.

به زبانی‌ تویتر اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا دروغ نوشته است.

نخست اینکه در تویت رئیس جمهور وی فقط نظر شخصی‌ خود را ابراز کرده بود و ننوشته بود که این موضوع ثابت شده است و فقط احساس او میباشد.

جالب تر اینکه شرکت تویتر با چه روشی‌ به این نتیجه رسیده؟

تویتر به عنوان گواهی این تصمیم خود به متنی که یک خبرنگار بسیار چپ گرا و مخالف سر سخت ترامپ در تارنمای کمپانی سی‌ ان ان خود یک کمپانی چپگرا و سر تا سر دروغ پخش کرده بود رجوع می‌کند و میگوید برای اثبات دروغ ترامپ این مقاله را بخوانید.

این باعث شگفت بسیاری قرار گرفت، چون کسی‌ نمیتواند نظر فرد دیگری را حقیقت یابی‌ کند.

ترامپ پس از گفتگو در این باره و تذکر به شبکه های اجتماعی دیروز فرمان اجرایی جدیدی را امضا کرد که چنانچه شبکه های اجتماعی به این روش سانسور طرفداران وی و گروه های دست راستی‌ و محافظه کار ادامه دهند او با استناد به این فرمان حمایت‌ و مصونیت قانونی را از آنها سلب می‌کند.

طبق قوانین آمریکا و اروپا و بیشتر کشور های متمدن جهان، شرکت های اجتماعی مسول نوشتار کاربران خود نیستند و این مسئولیت به آنجا محدود میشود که شرکت اجتماعی فقط با افزودن همین برچسب های هشدار به دیگران آگاهی‌ دهد که حقیقت را خود بررسی کنند. همان کاری که با تویت ترامپ کردند.

در مقابل این مصونیت شرکت های اجتماعی نیز باید استفاده برای همگان را رایگان و بدون تحریم کنند مگر اینکه نوشتار یا پست ها غیر قانونی باشد، مانند نژاد پرستی، کودک آزاری و غیره.

جالب تر این است که پس از امضای این فرمان صاحبان شرکت فیسبوک و گوگل بلافاصله اعلام کردند که کار تویتر بسیار بد بوده و آنها هرگز چنین کار های نمیکنند.

همین رسانه، میگن نیوز،  چندی پیش یک ویدئو در باره ویروس کورونا در فیسبوک خود پخش کرد که بلافاصله سانسور شد و یکی‌ از ویدئو های میگن نیوز در یوتیوب که متعلق به شرکت گوگل است نیز پس از پخش سانسور گردید و این به این دلیل که ویدئو درباره لجن پراکنی یک آخوند اسلامی بود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید