25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

سناتور مارکو روبیو، رئیس موقت کمیته اطلاعات سنا

جهان

سناتور مارکو روبیو، نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا در سنای آمریکا و رئیس موقت کمیته اطلاعات سنا، هشدار داد، اقدامات خشونت‌بار و غارت در جریان موج کنونی اعتراضات مشروع در شهرهای آمریکا توسط افراط‌گرایان چپ و راست، که خواهان شروع «یک جنگ داخلی دوم» هستند، تحریک، و در اینترنت از سوی دست‌کم سه کشور خارجی، تشویق می‌شوند.

 سناتور روبیو در یک پیام ویدئویی ضبط شده که شامگاه یکشنبه ۱۱ خرداد منتشر شد، گفت: «این معترضانی که بیرون هستند تا در مورد این مسائل حرف بزنند و موضوع کشته شدن آقای فلوید را مطرح کنند، این اعتراضات عمدتا مسالمت‌آمیز بوده است. این‌ها آن دسته‌ای نیستند که غارت می‌کنند، آتش می‌زنند، و به مردم آسیب می‌رسانند. ولی حوالی غروب که می‌شود اتفاقاتی در این اعتراضات روی می‌دهد. ناگهان آنها به خشونت روی می‌آورند و دلیل روی آوردن آنها به خشونت این است که عده‌ای، با کوله‌پشتی پدیدار می‌شوند؛ [عده‌ای] که باتون در دست دارند و مجهز به تجهیزات آتش‌زا هستند.»

مارکو روبیو افزود: «این‌ها چه کسانی هستند؟ چرا که معترضان واقعی در خیابان‌ها به شما خواهند گفت که آن‌ها نمی‌دانند این افراد چه کسانی هستند [و] تا به حال هرگز آن‌ها را ندیده‌اند. این‌ها افراط‌گرایان خشونت‌طلب داخلی هستند و طیفی متشکل از گروه‌های انتیفا، که چپ افراطی هستند، تا برخی گروه‌های راست افراطی را در بر می‌گیرند.»

سناتور روبیو هشدار داد: «هرچند این گروه‌ها به لحاظ ایدئولوژیکی مخالف هم هستند و حتی در برخی از اعتراضات با هم درگیر شده‌اند، ولی هدف مشترک و برخی خواسته‌های مشترک دارند. آنها از پلیس متنفر هستند. از دولت متنفر هستند. و برای همین هم پلیس و نمادهای دولتی را هدف قرار می‌دهند. و آن‌ها می‌خواهند این کشور فرو بپاشد. آن‌ها می‌خواهند که یک جنگ داخلی دوم را آغاز کنند - و برخی از آن‌ها حتی علنا خواستار چنین چیزی شده‌اند.»

سناتور روبیو، که همچنین ریاست کمیته فرعی کمیته روابط خارجی مجلس سنا در امور نیمکره غربی، مبارزه با جرائم فراملی، امنیت غیرنظامی، حقوق‌بشر و امور جهانی مرتبط با زنان را بر عهده دارد، افزود: «ما باید همچنین به کارهایی که این گروه‌ها می‌کنند - و در فضای مجازی از سوی دشمنان خارجی مورد تشویق قرار می‌گیرند - توجه کنیم؛ چرا که این، تهدیدی برای امنیت ما است.»

یک روز پیشتر سناتور روبیو با انتشار یک رشته توئیت تایید کرد که دست‌کم سه کشور خارجی به شکل فعال گزارش‌ها در مورد خشونت در جریان اعتراضات در آمریکا را انتشار داده و در مورد آن بزرگنمایی می‌کنند.

سناتور روبیو در پیام یکشنبه شب خود بدون نام بردن از این کشورهای خارجی گفت: «امشب ما شاهد فعالیت شدید در شبکه‌های اجتماعی در مورد اعتراضات و واکنش به آن از سوی حساب‌های شبکه‌های اجتماعی مرتبط با دست‌کم سه دشمن خارجی، هستیم. آن‌ها خودشان این اختلافات را به وجود نیاوردند؛ ولی به طور فعال و از چند زاویه مختلف، خشونت را تشویق کرده و روی آتش اختلافات نفت می‌ریزند.»

مارکو روبیو در توئیتی دیگر تاکید کرد که «همه نهادهای محلی حافظ قانون شاهد همین وضع است که این نشان واضحی بر این است که افراط‌گرایان خشونت‌گرای داخلی به روند اعتراضات رخنه کرده‌اند، آن را ربوده‌اند، و از آن سوءاستفاده می‌کنند.»

با گذشت اندک زمانی از مرگ جورج فلوید، یک شهروند آمریکایی آفریقایی‌تبار - که روز دوشنبه گذشته در مینیاپولیس، زمانی که یک افسر پلیس سفیدپوست او را با فشار زیاد روی زمین نگهداشته بود، رخ داد - اعتراضات در سرتاسر آمریکا آغاز شد. این اعتراضات طی شش روز گذشته ادامه داشته است و نیروهای گارد ملی دست‌کم در ۱۵ ایالت و نیز در شهر واشنگتن مستقر شده‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید