19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

شی جین و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهوری چین و ترکیه و علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران

جهان

- حکومت‌های ترکیه، ایران و چین می‌خواهند از ناآرامی‌های نژادی در آمریکا سوء استفاده کنند.
- این رژیم‌ها با از میان بردن تفاوت بین حاکمیت قانون و بی‌قانونی به سوء استفاده از رویدادها می‌پردازند. این دیکتاتورها به سرکوب مسلمانان اویغور در استان سین‌‌کیانگ توسط حزب کمونیست چین و به گلوله بستن صدها معترض توسط رژیم ایران هیچ اعتراضی ندارند.

 روزنامه وال‌استریت ژورنال ۳۱ مه (۱۱ خرداد) در یادداشتی با عنوان «دیکتاتورها از آب هم بوی خون استشمام می‌کنند» می‌نویسد، مردان دیکتاتور عزم‌شان را جزم کرده‌اند تا از ناآرامی‌های ناشی از مرگ جرج فلوید در آمریکا، از سیستم دولت حقوقی این کشور مشروعیت‌زدایی کرده و اعتبار آن را در خارج از ایالات متحده خدشه‌دار کنند.

در این یادداشت آمده، رجب‌طیب اردوغان که مخالفان سیاسی خود را قلع و قمع می‌کند و کُردهای سوریه را با خشونت آواره کرده است، توییت کرده «رویکرد نژادپرستانه و فاشیستی منجر به مرگ جرج فلوید در اثر شکنجه در شهر مینیاپولیس آمریکا، نه تنها همه ما را غمگین کرده، بلکه یکی از دردناکترین مظاهر نظم ناعادلانه در جهان است که ما با آن مقابله می‌کنیم».

Dictators 1

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، برای تنوع در اظهاراتی که اسرائیل را مرتب تهدید به نسل‌کشی می‌کند، در توییتی نوشته «اگر پوست تیره دارید و در آمریکا قدم می‌زنید مطمئن نباشید که تا چند دقیقه دیگر زنده خواهید بود».

Dictators 2

رسانه‌‌‎های دولتی چین که دیگر یک دنده بالاتر می‌تازند! آنها به دنبال تحریک ناآرامی‌ها در آمریکا هستند. «گلوبال تایمز» [از رسانه‌های وابسته به دولت چین] در توییتر درباره نیروهای پلیس ایالات متحده می‌پرسد: «نگاهبانان صلح یا قتل‌عام کنندگان؟ یک ویدئو نشان می‌دهد که چگونه ماشین پلیس نیویورک به میان جمعیت معترض در مرکز این شهر می‌زند.»

Dictators 3

همچنین خبرگزاری شینهوا [خبرگزاری دولتی چین] مقاله‌ای از نیویورک تایمز را تبلیغ می‌کند که در آن به همدردی با کسانی پرداخته شده که دست به تخریب اموال عمومی و غارت فروشگاه‌ها می‌زنند.

از سوی دیگر، پکن می‌خواهد از اعتراضات در آمریکا برای توجیه سرکوب جنبش آزادیخواهی هنگ‌کنگ و دستگیری رهبران صلح‌طلب آنها به نفع خود استفاده کند. پایگاه خبری «گلوبال تایمز» با هشتگ نانسی پلوسی با زیرکی توییت کرده: «خشونت در اعتراضات ایالات متحده اوج می‌گیرد! معترضان شهرداری نَشویل را به آتش می‌کشند، ماشین‌های پلیس را تخریب و ترافیک را مختل می‌کنند. آیا این «چشم‌انداز زیبایی» است که پلوسی درباره ناآرامی‌ها توصیف کرده؟»

 Dictators 4

وال‌ استریت ژورنال در ادامه می‌نویسد، این رژیم‌ها با از میان بردن تفاوت بین حاکمیت قانون و بی‌قانونی به سوء استفاده از رویدادها می‌پردازند. خشونت و بی‌عدالتی در هر جامعه‌ای وجود دارد، اما اینهمه در ایالات متحده آمریکا می‌تواند در برابر دید همگان قرار بگیرد و از راه‌های حقوقی و با تکیه بر قوانین در دادگاه‌ها پیگیری شود. این دیکتاتورها به سرکوب مسلمانان اویغور در استان سین‌‌کیانگ توسط حزب کمونیست چین و به گلوله بستن صدها معترض توسط رژیم ایران هیچ اعتراضی ندارند.

مخالفان آمریکا امروز بطور علنی با ارزش‌های مترّقی دشمنی می‌کنند چنانکه پیام‌های آنها بیش از همه برای افراطیونی جذاب است که شهرهای آمریکا را به آتش می‌کشند.

هدف و پیام آنها به طرز بدبینانه‌ای فرصت‌طلبانه است: جهان را متقاعد کنید که جامعه لیبرال چندقومیتی شکست خورده تا قویترها آسانتر بتوانند ضعیف‌ترها را شکار کنند! این اما در نهایت، خیانت به خاطره جرج فلوید خواهد بود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید