08
چهارشنبه, می
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 Wednesday 8 May 2024 29 شوال 1445

مرگ دمکراسی و قانونمندی؛

جهان

زمانی‌ که قانون بخاطر دلجویی از مردم غارتگر و زورگو تغییر می‌کند.

زمانی‌ که حقوق قانونی‌ شهروندان به خاطر جلب آرای انتخاباتی زیر پا گذاشته میشود.

زمانی‌ که گروهی با آجر و چماق روند حقوقی یک کشور را تغییر میدهند.

آن زمان است که ما وارد حوزه حکومت جمهوری اسلامی میشویم.

اما نه اینجا امریکاست ولی‌ برادران همان رژیم جهل و جنون با همکاری گروه های تروریستی مانند آنتی فا و حزب دمکرات امریکا، بالاخره به ضرب چماق و شورش توانستند قانون رسمی‌ کشور را تغییر دهند.

سردمداران دمکرات در آیالت مینه سوتا که کاملا زیر کنترل انهاست، ۳ پلیس دیگر هم که در جریان مرگ جرج فلوید در محل حضور داشتند را به جرم قتل و یا همکاری در قتل بازداشت کردند.

هنوز معلوم نیست که کشتن فلوید یک قتل بوده و یا کشتن اتفاقی.، کالبد شکافی فلوید نشان میدهد که بدن وی پر از مواد مختلف مانند تی سی‌ پی، اسپید،  فنتانیل، متا انفتامین و غیره   بوده و این ها در مرگ وی تاثیر گذار بوده ا‌ند.

البته وکیل خانواده وی امروز اعلام کرد که این گزارش بیمورد است  و ربطی‌ به مرگ وی ندارد. این درست است که چون فردی از مواد مخدر و روان گردان استفاده می‌کند پلیس حق ندارد او را بکشد، ولی‌ این مواد باعث میشوند که هنگام بازداشت وی از حال عادی خارج شده و با پلیس ستیز کند و اینجاست که پلیس بازداشت کننده متوسل به زور بیش از حد میشود و منجر به مرگ فلوید.

در اینکه پلیس بازداشت کننده خشونت بیش از حد بکار گرفته شکی‌ نیست ولی‌  در اینکه آیا اصولا فلوید به قتل رسیده و یا به دلایل دیگر زیر فشار بازداشت مرده، دادگاه باید تصمیم بگیرد و نه تعدادی چماق بدست در خیابان ها، انگاری که در جمهوری اسلامی هستیم و پیش از هر کشتار و غارت مردم بیگناه،  نخست چماق بدستان بسیجی‌ و فاطی کوماندو ها در خیابان رژه میروند و سپس رژیم حمله می‌کند. در گزارش هایی هم که به خارجیان تحویل میدهند می‌گویند که این خواست مردم بوده.

گزارش زیر از دویچه وله از آلمان؛

پس از یک هفته اعتراض و تظاهرات سرانجام دادستانی مینه‌سوتا تایید کرد که سه پلیس دیگری که در کشته شدن جورج فلوید مشارکت داشته‌اند به اتهام قتل درجه دو محاکمه خواهند شد.

سناتور مینه‌سوتا تایید کرد که علیه هر چهار پلیسی که در کشته شدن جورج فلوید مشارکت داشته‌اند اقامه دعوا خواهد شد. این همان چیزی است که تظاهرکنندگان یک هفته است خواهان آن هستند.

سه نفر دیگری که در کشته شدن شهروند سیاه پوست مینیاپولیس مشارکت داشته‌اند به اتهام قتل درجه دو که قانونی مختص آمریکاست محاکمه خواهند شد.

هر چهار پلیسی که در دستگیری و کشته شدن جورج فلوید مشارکت داشته‌اند از کارشان اخراج شده‌اند.

درک شاوین پلیسی بود که بی‌توجه به درخواست کمک فلوید که به زحمت می‌گفت نمی‌تواند نفس بکشد، زانوی خود را ۹ دقیقه روی گردن قربانی فشار داد. او هم اکنون به اتهام ضرب و جرح منجر به قتل در بازداشت به سر می‌برد؛ اتهامی که می‌تواند تا ۱۰ سال حبس داشته باشد.

او همچنین متهم به قتل از نوع سوم است که تا ۲۵ سال حبس در پی خواهد داشت. این نوع قتل بر اساس قوانین مینه‌سوتا شامل "اقدامی به شدت خطرناک" است که منجر به مرگ می‌شود اما بدون برنامه‌ریزی قبلی.

خانواده فلوید خواهان اشد مجازات برای عاملان کشته شدن جورج فلوید شده‌اند.

پس از کشته شدن جورج فلوید پلیس مینیا پولیس مورد تحقیق و بازپرسی قرار گرفت تا جلوی موارد احتمالی وقوع جرم گرفته شود. فرماندار ایالت مینه‌سوتا نیز اعلام کرده که بخش حقوق بشر این فرمانداری علیه اداره پلیس شهر مینیاپولیس "دادخواست حقوق مدنی" اعاده کرده است.

همچنین تمامی پرونده‌های قضایی و حقوقی ۱۰ سال گذشته در حال بازبینی هستند تا مشخص شود آیا تبعیض علیه اقلیت‌ها در این اداره پلیس به طور سیستماتیک وجود دارد یا خیر.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید