18
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 30 فروردين 1403 Thursday 18 April 2024 9 شوال 1445

جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، با کسب حد نصاب آرای نمایندگان دموکرات در کنگره، شامگاه روز جمعه پنج ژوئن، رسما نامزد این حزب در پنجاهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا شد. AFP/Archivos

جهان

جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، با کسب حد نصاب آرای نمایندگان دموکرات در کنگره، شامگاه روز جمعه پنج ژوئن، رسما نامزد این حزب در پنجاهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا شد. وی در این انتخابات که در ماه نوامبر سال جاری برگزار خواهد شد، با دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی آمریکا، رقابت می کند.

نامزد رسمی حزب دموکرات ها پس از پایان برگزاری انتخابات درون حزبی که تا پایان روز سه شنبه (۲ ژوئن) در چندین ایالت آمریکا ادامه داشت، توانست هزار و ۹۹۱ یک رای بدست آورد و رسما نامزد این حزب شود.

جو بایدن با انتشار بیانیه ای به مناسبت پیروزی روز گذشته خود اعلام کرد: «من افتخار می کنم از اینکه توانستم در کنار نامزدان مستعد حزب دموکرات رقابت کنم و مفتخرم بگویم که حال با یک حزب متحد در انتخابات سراسری پیش رو شرکت می کنیم».

وی همچنین با اشاره به ناآرامی های اخیر در آمریکا تصریح کرد: «آمریکا یکی از دشوارترین دوره های تاریخ خود را تجربه می کند و سیاست های تفرقه آمیز دونالد ترامپ نمی تواند پاسخگوی وضعیت کنونی باشد. این کشور به رهبری نیاز دارد که بتواند مردم را متحد کند». نامزد رسمی و ۷۷ ساله حزب دموکرات ها به مردم آمریکا وعده بازسازی اقتصادی کشور را داد و گفت که این بازسای همه شمول خواهد بود.

هرچند پس از کناره گیری برنی سندرز، سناتور ایالت ورمانت، از رقابت های درون حزبی در فروردین ماه، جو بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات ها در انتخابات ریاست شناخته می شد اما با این حال، رای گیری ایالتی برای بدست آورن حد نصاب آرای نمایندگان دموکرات ها همچنان تا پایان روز سه شنبه ادامه یافت.

نامزد رسمی حزب دموکرات ها یکی از سیاستمداران کهنه کار آمریکاست و تا سال ۲۰۰۹، سناتور ایالت دلاور در مجلس سنای آمریکا بود. در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، جو بایدن به عنوان معاون وی در صحنه سیاسی حضور داشت و پس از آن نیز خود را برای انخابات درون حزبی آماده ساخت.

جو بایدن دموکرات در حالی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با دونالد ترامپ جمهوری خواه به رقابت خواهد پرداخت که این کشور از یک سو با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا و از سوی دیگر، با اعتراضات مردمی علیه نژاد پرستی و خشونت پلیس روبه روست.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید