29
دوشنبه, آوریل
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 Monday 29 April 2024 20 شوال 1445

نخست وزیر بریتانیا: آشوبگران تظاهرات ضد نژادپرستی را به خشونت کشاندند

جهان

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا یکشنبه 7 ژوئن 2020 با بیان این‌که تظاهرات ضد نژادپرستی در بریتانیا «توسط آشوبگران به خشونت کشیده شده است» به عاملان خشونت در کشورش هشدار داد که مجازات خواهند شد.

 به گزارش خبرگزاری‌های دهها هزار نفر برای دومین روز متوالی با آمدن به خیابان‌های لندن و شرکت در تظاهرات علیه نژادپرستی، قتل جورج فلوید در مینیاپولیس آمریکا را محکوم کردند.

از طرفث و با کاهش تعداد تظاهرکنندگان، برخی معترضان خشونت‌طلب به پلیس لندن حمله کردند.

در اعتراضات خشونت‌آمیز روز شنبه معترضان در نزدیکی دفتر نخست وزیری بریتانیا در خیابان داونینگ استریت 14 تن از افراد پلیس زخمی شدند که حال دو تن از آنها وخیم گزارش شده است.

جانسون در «توئیتر» نوشت که «مردم حق دارند همراه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به طور مسالمت‌آمیز اعتراض کنند اما حق ندارند به پلیس حمله کنند».

نخست وزیر بریتانیا در ادامه گفت «این تظاهرات با آشوبگری به خشونت کشیده شده و خیانت به اهدافی است که تظاهرات به خاطر آن برگزار شده است. عاملان این (خشونت‌ها) مجازات خواهند شد».

از سویی و با ادامه اعتراضات ضد نژادپرستی در روز دوم معترضان اقدام به پایین کشیدن مجسمه تاجر برده در شهر بریستول کرده و آن را به رودخانه شهر انداختند.

معترضان در شهر بریستول برای پایین کشیدن مجسمه شخصی به نام ادوارد کولستون تاجر مشهور برده که در قرن هفدهم می‌زیسته از طناب استفاده کردند.

ادوارد کولستون عضو شرکت سلطنتی آفریقایی است که گمان می‌رود در انتقال بیش از 80 هزار زن و مرد و کودک از آفریقا به آمریکای شمالی و جنوبی نقش داشته است.

ادوارد کولستون پس از آن که وصیت کرد از ثروتش در کارهای خیریه استفاده شود در سال 1721 وفات یافت و ساختمان‌های تحت مالکیت او و مجسمه‌اش در شهر بریستول همچنان موجود است.

جان سیاه‌پوستان مهم است
گزارش‌ها حاکی از آن است که حوالی ده هزار نفر در تظاهرات شهر بریستول شرکت کرده‌اند و پلاکاردهایی در دست داشتند که بارزترین آنها با شعارهای «جان سیاه‌پوستان مهم است» و «نمی‌توانم نفس بکشم» بود که از سوی جورج فلوید و برای چند دقیقه قبل از مرگش هنگام بازداشتش توسط پلیس، تکرار می‌شد.

در همین راستا به نظر می‌رسد معترضان در بریتانیا به طور کامل هشدارهای نماینده پلیس لندن پایتخت و مات هانکوک وزیر بهداشت بریتانیا مبنی بر این‌که تجمعاتی که برگزار می‌کنند ممکن است به گسترش انتشار ویروس کرونا بیانجامد را نادیده گرفته‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید