29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

بیل گیتس می‌گوید آن‌قدر تئوری‌ها ابلهانه است که به‌سختی حتی می‌شود آن‌ها را تکذیب کرد

جهان

بیل گیتس، موسس مایکروسافت و از شاخص‌ترین چهره‌های جهانی در کمک به تولید و انجام واکسیناسیون، به تئوری‌های توطئه در مورد خودش و فعالیت‌های بنیادی که هدایت می‌کند واکنش نشان داده‌است.

 این واکنش در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران‌ پس از آن ابراز شده که شبکه‌های اجتماعی، به تئوری‌هایی دامن زده‌اند در این مورد که آقای گیتس می‌خواهد با استفاده از واکسن‌زدن به مردم، در بدن آن‌ها میکروچیپ کار بگذارد و آن‌ها را زیر نظر بگیرد.

بیل گیتس گفته «من هیچ‌وقت در جریان کارگذاری میکروچیپ و این‌جور چیزها دست نداشتم».

او افزوده «تقریبا سخت می‌شود چنین چیزی را رد کرد، چون آن قدر این موضوع ابلهانه و عجیب و غریب است، که حتی تکرار کردنش هم به آن کمی اعتبار می‌بخشد».

این نخستین بار نیست که گیتس هدف تئوری‌های توطئه قرار می‌گیرد. اما با شیوع ویروس کرونای جدید و همه‌گیری جهانی کووید-۱۹، بار دیگر هدف تئوری‌هایی قرار گرفته که او را مرتبط به روند همه‌گیری می‌کنند.

البته فقط شبکه‌های اجتماعی نیست؛ ماه پیش تلویزیون دولتی روسیه از بازپخش برنامه‌ای که او را متهم به کارگذاشتن میکروچیپ در مردم می‌کند، منصرف شده بود.

ریانووستی، خبرگزاری دولتی روسیه، این برنامه ۵۰ دقیقه‌ای را «گزاف‌گویی متوهمانه» توصیف کرده بود.

بیل گیتس پیش از این در مورد امکان شیوع یک همه‌گیری در سطح جهان هشدار داده بود. او البته تنها فردی نیست که در مورد همه‌گیری هشدار می‌دهد. حتی احتمال شیوع بیماری ناشی از کروناویروس‌ها و یا خفاش‌ها طی سال‌های گذشته در تحقیقات و پژوهش‌های مختلفی مطرح شده‌است.

آقای گیتس همچنین صدها میلیون دلار برای کمک به یافتن واکسن مقابله با کرونای ویروس جدید اختصاص داده است.

اما این اقدامات هم سبب شده که برخی گروه‌های عمدتا راست‌گرا او را هدف قرار دهند و متهم کنند که در جریان همه‌گیری دست دارد و هدفش هم افزایش ثروت است.

گیتس گفته «کار بنیاد ما این است واکسن خریداری کند، به همین دلیل هم می‌توانستیم خطر ناشی از همه‌گیری را برآورد کنیم و در مورد آن سخن بگوییم».

او افزوده برخی «سیستم‌های داده‌ای» مانند ثبت سابقه برای کمک به امدادگران در مورد شناسایی افرادی که واکسن زده‌اند و کسانی که واکسن نزده‌اند وجود دارد، اما هیچ چیزی شبیه میکروچیپ یا مانند آن در کار نیست.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید