19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

دانشمند چینی: کرونای پکن مسری‌تر از ویروس ووهان است

جهان

همزمان با تلاش‌های چین برای کنترل ویروس جدیدی که به جان پکن، پایتخت این کشور افتاده و همزمان با هشدارهای سازمان جهانی بهداشت درباره موج دوم کرونا، «یان چانزو» استاد دانشگاه پزشکی ووهان اعلام کرد که ویروس جدیدی که در پکن مشاهده شده، مسری‌تر ویروس ووهان است.

 دکتر چانزو به روزنامه گلوبال تایمز گفت: «در روند تکامل ممکن است توان و شدت واگیری ویروس کاهش یافت یا افزایش پیدا کند و لیکن من باور دارم ویروس کرونایی که در بازار سین‌وادی پکن پیدا شده، مسری‌تر از ویروسی است که در بازار هوانان ووهان پیدا شد.»

او موارد جدید ابتلا در پکن را که همزمان با تلاش دولت برای افزایش توان شناسایی ویروس، بیشتر شدن گستره آزمایش‌ها و همچنین فرا رسیدن فصل تابستان ثبت شده‌اند، شگفت‌آور خواند.

این دانشمند چینی توضیح داد که تعداد زیادی از مبتلایان شهر ووهان هیچ ارتباطی با بازار حیوانات و خوراکی‌های دریایی شهر نداشتند. این موضوع نقطه مقابل ابتلاها در پکن است و در این شهر همه مبتلایان جدید به بازار عمده‌فروشان سین‌وادی مرتبط بوده‌اند.

با اینحال او تاکید کرد که کشورش توانسته در زمینه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و ساخت تاسیسات حمایتی کارا تجربه‌های خوبی کسب کرده و این موضوع می‌تواند اتخاذ اقدامات سریع و لازم برای مبارزه با ویروس را ممکن کند.

سخنگوی شهردار پکن روز سه‌شنبه اعلام کرد اوضاع در این شهر بسیار خطرناک است و از یک هفته گذشته تا کنون بیش از 100 نفر در این شهر به کرونا مبتلا شده‌اند.

چو هیجیان گفت که پکن در زمینه مبارزه با ویروس در حال مسابقه دادن با زمان است. در حال حاضر روزانه 90 هزار تست کرونا در پکن انجام می‌شود.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید