19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۴ ژوئن در نشست خبری مشترک خود با آندژی دودا رئیس‌ جمهوری لهستان در واشنگتن اعلام کرد که شماری از نظامیان آمریکا را از آلمان به لهستان منتقل خواهد کرد. AP - Evan Vucci

جهان

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۴ ژوئن در نشست خبری مشترک خود با آندژی دودا رئیس‌ جمهوری لهستان در واشنگتن اعلام کرد که شماری از نظامیان آمریکا را از آلمان به لهستان منتقل خواهد کرد.

 رئیس جمهوری آمریکا در این نشست خبری با تاکید بر روابط گرم خود با رئیس جمهوری لهستان تصریح کرد: «ما شمار نظامیان خود را در آلمان کاهش می‌دهیم. تعدادی از این نظامیان به آمریکا باز خواهند گشت و تعدادی نیز به دیگر کشورها از جمله لهستان فرستاده خواهند شد».

هرچند دونالد ترامپ به طور مشخص در خصوص تعداد نیروهای آمریکایی که از آلمان به لهستان اعزام خواهند شد چیزی نگفته است اما، قرار است ۱۰ هزار سرباز آمریکایی آلمان را در آینده نزدیک ترک کنند. در حال حاضر ۳۵ هزار سرباز آمریکایی در کادر ناتو در آلمان حضور دارند.

آندژی دودا رئیس‌ جمهوری لهستان نیز ضمن ابراز تمایل برای استقبال از تعداد بیشتر سربازان آمریکایی در لهستان اعلام کرد که وی از دونالد ترامپ خواسته است ایالات متحده نیروهای نظامی خود را به منظور حفظ امنیت اروپا از این قاره خارج نکند.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در واکنش به افزایش نیروهای نظامی آمریکا در لهستان امروز پنجشنبه ۲۵ ژوئن اعلام کرد که مسکو تغییر موقعیت نیروهای امریکایی از آلمان به لهستان را با دقت تحت نظر دارد. وی همچنین افزود، در صورت نیاز، مسکو به منظور تامین امنیت روسیه و متحدان این کشور اقدام خواهد کرد.

از سوی دیگر، تصمیم دونالد ترامپ برای کاستن از شمار نظامیان آمریکا در آلمان به تنش های موجود میان واشنگتن و متحدان اروپایی ایالات متحده در ناتو دامن زده است. رئیس جمهوری آمریکا خواستار افزایش بودجه دفاعی آلمان و دیگر کشورهای عضو ناتو است.

طرح انتقال نیروهای نظامی آمریکا از آلمان به لهستان در حالی اعلام می شود که تنها چهار روز به انتخابات ریاست جمهوری این کشور باقی مانده است. آندژی دودا امیدوار است دیدار وی با دونالد ترامپ و انتشار خبر اعزام نیروهای آمریکا به لهستان موجب تقویت موقعیت وی در انتخابات پیش رو شود. او همچنین امیدوار است با پیروزی در رای گیری روز یکشنبه ۲۸ ژوئن برای دومین دوره پیاپی به عنوان رئیس جمهوری لهستان برگزیده شود.

حدود چهار ماه پیش از آغاز پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ به دلیل عدم مدیریت بحران کرونا در ایالات متحده مورد انتقادات شدید دموکرات ها قرار گرفته است.

بر اساس تازه ترین نظر سنجی نیویورک تایمز که روز گذشته منتشر شد، جو بایدن رقیب بالقوه دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا از محبوبیت بیشتری نزد مردم برخوردار است. تقریبا ۳۶ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند گفته اند به دونالد ترامپ رای خواهند داد و ۵۰ درصد نیز به جو بایدن.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید