03
جمعه, می
جمعه 14 ارديبهشت 1403 Friday 3 May 2024 24 شوال 1445

بنا بر اعلام وزارت هوانوردی پاکستان، بیش از ۳۰ درصد از خلبانان غیرنظامی این کشور با مجوزهای جعلی پرواز می‌کنند و صلاحیت لازم را برای این حرفه ندارند. © .

جهان

بنا بر اعلام وزارت هوانوردی پاکستان، بیش از ۳۰ درصد از خلبانان غیرنظامی این کشور با مجوزهای جعلی پرواز می‌کنند و صلاحیت لازم را برای این حرفه ندارند. ۸۶۰ خلبان در خطوط هوایی داخلی پاکستان مشغول به کار هستند.

 غلام سرورخان، وزیر هوانوردی پاکستان، که برای پاسخ به سوال نمایندگان در مورد دلایل سانحه هوایی روز ۲۲ ماه مه در نشست مجلس نمایندگان این کشور حاضر شده بود، فاش کرد: که بیش از ۳۰ درصد از خلبانان خطوط هوایی داخلی پاکستان با پرداخت رشوه به برخی خلبانان حرفه‌ای، آنها را به جای خود بر سر آزمون خلبانی فرستاده‌اند.

وزیر هوانوردی پاکستان تاکید کرد:‌ از مجموع ۸۶۰ خلبان شاغل در خطوط هوایی داخلی پاکستان، ۲۶۲ خلبان موفق به قبولی در آزمون‌های کسب مجوز پرواز نشده و تجربه لازم برای انجام پرواز تجاری و مسافربری را ندارند.

غلام سرورخان، با بیان اینکه برای اصلاح وضع موجود اقداماتی در جریان است، یادآور شد: هواپیمایی بین‌المللی پاکستان شناسایی و اخراج خلبانان دارای مدرک جعلی را آغاز کرده است.

وزیر هوانوردی پاکستان که به منظور پاسخ درباره دلایل سقوط هواپیمای مسافربری در روز ۲۲ ماه مه در مجلس نمایندگان پاکستان حاضر شده بود، با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری که از لاهور پرواز کرده بود، گفت: دو خلبان این پرواز در طول پرواز مدام در حال گفتگو در مورد شیوع ویروس کرونا بوده‌اند و چنان بی‌تمرکز پرواز می‌کردند که به سه هشدار پیاپی برج مراقبت توجهی نکرده‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید