24
چهارشنبه, آوریل
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 Wednesday 24 April 2024 15 شوال 1445

چهار هزار سرباز آمریکایی از افغانستان خارج می‌شوند

جهان

شبکه خبری CNN به تازگی به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که بیش از چهار هزار سرباز آمریکایی تا خزان(پاییز) امسال از افغانستان بیرون خواهند شد.

 این دو مقام آمریکایی گفتند، دولت دونالد ترامپ در حال نهایی سازی این تصمیم است که با تطبیق آن چهار هزار سرباز آمریکایی افغانستان را ترک خواهند کرد.

گفتنی است که توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان به تاریخ 29 فوریه 2020 در شهر دوحه قطر امضا شد که براساس آن، ایالات متحده باید تعداد سربازان شان را در افغانستان تا 135 روز به 8600 سرباز کاهش دهد و سربازان باقی‌مانده‌اش را تا 14 ماه دیگر بیرون کند.

هم‌چنان، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در ماه مارس امسال به فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان دستور داد تا روند خروج سربازان‌اش را از این کشور آغاز کند. وی علاوه کرد، در گام نخست سربازان آمریکایی به 8600 سرباز کاهش خواهند یافت و خروج سربازان باقی‌مانده براساس بررسی اوضاع و عمل کردن طالبان به تعهدات‌شان، صورت خواهد گرفت.

مارک اسپر تاکید کرد، طالبان باید به تعهدات‌اش عمل کنند و خروج سربازان باقی آمریکایی با در نظرداشت اوضاع و عملکرد طالبان به تعهدات‌اش، صورت خواهد گرفت.

شایان ذکر است که خبر خروج چهار هزار سرباز آمریکایی از افغانستان در شرایطی نشر شده که حملات طالبان علیه نیروهای امنیتی افغان هم‌چنان ادامه دارد و شورای امنیت ملی افغانستان دوشنبه 22 ژوئن امسال اعلام کرد، در نتیجه حملات طالبان در یک هفته گذشته 291 سرباز امنیتی افغان کشته شدند و بیش از 500 سرباز دیگر زخم برداشتند که هفته گذشته خونین‌ترین هفته در جریان 19 سال گذشته بوده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید