25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

اتحادیه اروپا: ترکیه روز به ‌روز از ارزش‌های ما دورتر می‌شود

جهان

درسایه ادامه تنش میان کشورهای اتحادیه اروپا و ترکیه بر سر چندین موضوع از حفاری‌های نفت و گاز در مدیترانه گرفته تا پرونده پناهجویان و موضوع دخالت نظامی در لیبی، اتحادیه اروپا پنجشنبه 9 ژوئیه عنوان ساخت که بحران لیبی، مستقیماً بر امنیت اروپا تأثیر می‌گذارد.

 جوزپ بوریل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تأکید بر ضرورت مهار تاثیرهای منفی این موضوع بر خاورمیانه، خاطرنشان نمود که اتحادیه اروپا، نظارت بر منع واردات تسلیحات به لیبی از هر منبع و مبدأ را ادامه خواهد داد. (در اشاره به ترکیه و حمایت‌های این کشور از گروه‌های وابسته به دولت وفاق علیه ارتش لیبی)
این در حالی است ارشدترین نماینده اتحادیه اروپا در سفر چند روز گذشته خود به قبرس، یونان و ترکیه تلاش کرد تا زمینه برای حل اختلافات از طرق دیپلماتیک میان این سه کشور را ارزیابی کند؛ آنهم در حالی که اتحادیه اروپا، جمهوری شمال قبرص را به رسمیت نمی‌شناسد و با اقدامات ترکیه در آب‌های قبرس مخالفت می‌ورزد.

از سوی دیگر مانفرد فوبیر رئیس فراکسیون حزب ملت اروپا، بزرگترین فراکسیون در پارلمان اروپا با تأکید بر این که این اتحادیه دست خالی نیست و از اهرم‌های فشار علیه ترکیه برخوردار است، افزود که ترکیه روز به روز فاصله بیشتری با ارزش‌های اروپایی می‌گیرد.

این موضع درجریان گفت‌و‌گوهای پارلمان اروپا برای بررسی تنش‌ها در خاورمیانه و نقش منفی ترکیه در آنها اعلام گردید که طی آن، اطراف اروپایی می‌کوشند تا از طریق اعمال تحریم‌های اقتصادی، آنکارا را به بازبینی در سیاست‌های خود در آب‌های قبرس و متوقف کردن تهدیدها علیه یونان از یک سو و دست برداشتن از دخالت در امور داخلی لیبی از سوی دیگر وادار کنند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید