26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

ترامپ: احتمال بستن کنسولگری‌های دیگر چین را بعید نمی‌دانم

جهان

پس از بسته شدن کنسولگری چین در شهر هوستون ایالت تگزاس آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده شامگاه چهارشنبه 22 ژوئیه 2020 به وقت محلی این کشور تاکید کرد که او احتمال بستن دیگر کنسولگری‌های چین در خاک آمریکا را بعید نمی‌داند.

 به گزارش خبرگزاری‌ها این اظهارات دونالد ترامپ چهارشنبه طی کنفرانسی خبری او درباره تحولات بحران پاندمی کرونا در ایالات متحده و در واکنش به سوالی در این‌باره مطرح شد.

اظهارات ترامپ در پی آن مطرح می‌شود که مقامات آمریکایی چین را به کاربرد کنسولگری‌‌اش در شهر هوستون ایالت تگزاس آمریکا برای سرقت پژوهش‌های پزشکی با ارزشی متهم کرده‌اند.

از طرفی چین چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا به طور ناگهانی از پکن خواسته تا کنسولگری‌اش در هیوستن را ببندد. چین در واکنش به این اقدام آمریکا تهدید کرد چنانچه واشنگتن از موضعش در این‌باره عقب‌نشینی نکند به آن واکنش نشان خواهد داد.

چین در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه این کشور صادر شده درخواست واشنگتن از پکن برای بستن کنسولگری‌اش در هیوستن را محکوم و این اقدام را «توهین‌آمیز» خوانده و تقبیح کرد.

علی‌رغم همه تنش‌های موجود میان واشنگتن و پکن، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه اما برای همکاری با چین یا هر کشور دیگری جهت تولید واکسنی برای ویروس جدید کرونا و استفاده از آن در ایالات متحده آمریکا اعلام آمادگی کرده بود.

شایان ذکر است ترامپ همواره تلاش کرده تا چین را به سوءمدیریت پاندمی کرونا متهم کند که برای اولین بار در شهر ووهان چین انتشار یافته و با گسترش به ایالات متحده آمریکا تاکنون باعث مرگ بیش از 140 هزار نفر از آمریکایی‌ها شده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید