26
جمعه, آوریل
جمعه 7 ارديبهشت 1403 Friday 26 April 2024 17 شوال 1445

وزیر خارجه آمریکا: جهان آزاد باید بر استبداد نوین چین چیره شود

جهان

وزیر خارجه ایالات متحده عصر پنجشنبه سوم مرداد در سخنانی در ایالت کالیفرنیا، ضمن تشریح تهدیدهایی که چین متوجه جهان آزاد می‌کند، هشدار داد اگر جهان آزاد برای تغییر چین کمونیست اقدام نکند، چین کمونیست جهان آزاد را تغییر خواهد داد.

 مایک پمپئو در چهارمین سخنرانی خود در مورد چین، که در موزه و کتابخانه ریچارد نیکسون ایراد کرد گفت: هدف من تشریح عدم توازن شدیدی است که طی دهه‌ها و بر اساس نقشه‌های سلطه‌طلبانه حزب کمونیست چین در روابط ما شکل گرفته است.

وی با بیان این که الگوی قدیمی «تعامل کورکورانه» با چین شکست خورده و همانطور که پرزیدنت ترامپ گفته ما به راهبردی نیاز داریم تا از اقتصاد آمریکا و روش زندگی‌مان محافظت کند، تاکید کرد که «جهان آزاد باید بر این استبداد نوین چیره شود.»

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به این که سال آینده نیم قرن از ماموریت سری هنری کیسینجر به چین و سال بعد در ۲۰۲۲ پنجاه سال از سفر ریچارد نیکسون رئیس جمهوری وقت آمریکا به چین می‌گذرد گفت، پرزیدنت نیکسون راهبرد تعاملی ما را کلید زد.

آقای پمپئو اضافه کرد: «پرزیدنت نیکسون در آن زمان به دنبال یک جهان امن‌تر و آزادتر بود. هر چه زمان می‌گذشت، سیاستگذاران آمریکایی بیشتر گمان می‌کردند که چین همزمان با کامیاب شدن، در داخل آزادتر و در خارج نیز دوستانه‌تر خواهد شد.»
وزیر خارجه دولت پرزیدنت ترامپ گفت: «اکنون ما می‌دانیم تجارت با چین مانند تجارت با یک کشور نرمال و تابع قانون نیست. پکن به توافق‌های بین‌المللی به مثابه پیشنهاد می‌نگرد و در عین حال به دنبال باز کردن مسیر خود به سمت سلطه جهانی است.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «ما نمی‌توانیم به تنهایی با این چالش روبرو شویم. سازمان ملل متحد، ناتو، گروه۷، گروه۲۰، ترکیب اقتصاد، سیاست و توان نظامی ما، اگر به طور مناسب مدیریت شود، قطعا برای رویارویی با این چالش کافی خواهد بود.»

میک پمپئو در ادامه تاکید کرد که «زمان آن است کشورهای آزاد دست به کار شوند،» و هشدار داد «اگر جهان آزاد چین کمونیست را تغییر ندهد، چین کمونیست ما را تغییر خواهد داد.»

صدای آمریکا این سخنرانی را که با عنوان «چین کمونیست و آینده جهان آزاد» ایراد شد با ترجمه همزمان و به صورت زنده پخش کرد:

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید