25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

مرکل به اردوغان: درگیری با یونان به معنای جنگ با همه اروپاست

جهان

رسانه‌های یونانی گزارش کردند که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به رجب‌طیب اردوغانف رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرده یونان جلوی هرگونه حفاری در آب‌هایش را خواهد گرفت.

 مرکل همچنین به اردوغان درباره پیامدهای تنش با یونان هشدار داد که در صورت هر گونه درگیری میان ترکیه و یونان، همه اروپا در مقابل آنکارا خواهد ایستاد.

پیش از این شبکه OPEN TV آلمان گزارش کرده بود که مرکل نقش سازنده‌ای در تحولات میان آنکارا و آتن ایفا کرده و تصمیم ترکیه در ارسال نکردن کشتی اکتشافی خود از آب‌های یونان به تماس مرکل و اردوغان ارتباط داشت.

صدراعظم آلمان به اردوغان گفته بود که یونانی‌های شوخی نمی‌کنند و جلوی هرگونه حفاری در سرزمین‌هایشان را می‌گیرند و اگر کشتی Oruç Reis به حفاری در مدیترانه بپردازد، درگیری‌های جدی رخ خواهد داد.

آنگلا مرکل رجب اردوغان را تهدید کرد که در صورت درگیری با یونان، با همه اروپا و نه تنها یونان مواجه خواهد شد و این موضوع عواقب به شدت وخیمی برای او در پی خواهد داشت.

OPEN TV گزارش کرد که مرکل به اردوغان گفته باید بین پایان دادن به تحرکات تحریک‌آمیز علیه یونان و گفتگو با اروپا یا تحریم‌های آلمانی-اروپایی علیه آنکارا یکی را انتخاب کند.

نیکوس دندیاس، وزیر امور خارجه یونان در روزهای اخیر گفت که رفتارهای غیرقانونی ترکیه در شرق دریای مدیترانه، ساختار پیمان ناتو و همچنین روابط آنکارا با اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید