28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

منظره‌ای از میدان "پورتا دل سول" یکی از میدان‌های عمومی و از مشهورترین و شلوغ‌ترین مکان‌های شهر مادرید، پایتخت اسپانیا. سه‌شنبه ۷ مرداد / ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۰ REUTERS - JAVIER BARBANCHO

جهان

در حالی که شیوع ویروس کرونا در جهان همچنان رو به گسترش است، کشورهای اروپایی که در موج اول شیوع این ویروس شاهد قربانیان بسیاری بودند، برای جلوگیری با به تأخیر انداختن موج دوم شیوع کرونا در این قاره آماده می‌شوند.

در بریتانیا، بوریس جانسون نخست وزیر این کشور، روز سه‌شنبه ۷ مرداد / ۲۸ ژوئیه از تصمیم کشورش برای اعمال محدودیت‌های قرنطنیه برای مسافرانی که از اسپانیا می‌آیند دفاع کرد و نسبت به «نشانه‌های دومین موج» شیوع کرونا در اروپا هشدار داد. او گفت بریتانیا آماده است اگر لازم باشد محدودیت‌های بیشتری را برای مسافران دیگر کشورها اعمال کند. پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز دوشنبه این تصمیم بریتانیا را «ناسازگار» خوانده بود.

از روز یکشنبه ۵ مرداد / ۲۶ ژوئیه، مسافرانی که از اسپانیا وارد بریتانیا می‌شوند باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار گیرند؛ این تصمیم پس از آمارهای اعلام‌شده درباره افزایش شیوع ویروس کرونا در مناطقی از اسپانیا اتخاذ شد. این تصمیم بریتانیا که با تصمیم‌های تقریباً مشابه برخی دیگر کشورها همراه است، نگرانی مقام‌های اسپانیایی را از ضربه بیشتر به صنعت گردشگری اسپانیا به وجود آورده است. با این حال خود مقام‌های اسپانیایی نیز روز به روز اعمال محدودیت‌ها را افزایش می‌دهند؛ روز سه‌شنبه ۲۸ ژوئیه محدودیت‌های جدیدی در منطقه مادرید، مرکز اسپانیا اعلام شد.

در آلمان نیز، نگرانی‌ها از بازگشت مسافران به ویژه مسافرانی که به اسپانیا سفر کرده‌اند، افزایش یافته است. رییس مؤسسه "رابرت کوخ" که مسئولیت اعلام آمار رسمی درباره شیوع ویروس کرونا در آلمان را برعهده دارد، روز سه‌شنبه ۲۸ ژوئیه اعلام کرد که تازه‌ترین تحولات مربوط به کرونا در این کشور، موجب نگرانی‌های بسیاری شده است. آلمان پیشتر انجام آزمایش کرونا در فرودگاه‌های کشور را برای مسافرانی که از کشورهای پرخطر می‌آیند رایگان کرده است.

شیوع ویروس کرونا طی دو هفته اخیر در آلمان افزایش یافته و از روزانه ۳۵۰ مورد ابتلای جدید در اواسط ژوئیه به روزانه بیش از ۵۵۰ مورد رسیده است.

بلژیک نیز تدابیر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را تشدید کرده و در برخی از شهرها محدودیت‌هایی برای زمان کار رستوران‌ها اعمال شده و دولت از ادارات خواسته که کارمندان خود را به کار از خانه تشویق کنند.

در این شرایط، کشورهای بیشتری در اروپا، به اجباری کردن استفاده از ماسک روی می‌آورند. یونان روز سه‌شنبه اعلام کرد که پوشیدن ماسک در فضاهای بسته عمومی مثل فروشگاه‌ها، بانک‌ها و مراکز خدمات عمومی، الزامی است. یونان در یک ماه اخیر که مرزهای خود را به روی مسافران و گردشگران گشوده است، شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا بوده است.

همزمان سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ویروس کرونا یک ویروس فصلی نیست و خوشبینی‌ها درباره این که شیوع این ویروس در فصل تابستان کمتر است، پایه و اساسی ندارد.

یکی از سخنگوهای سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه ۲۸ ژوئیه اعلام کرد که اکنون در آمریکا یکی از بزرگترین قربانیان کرونا در جهان، تابستان است و در برزیل دیگر کشوری که بیشترین قربانیان را دارد، زمستان است.

همچنین سازمان جهانی گردشگری، روز سه‌شنبه اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا در جهان، فقط در فاصله ماه‌های ژانویه تا مه ۳۲۰ میلیارد دلار خسارت به صنعت گردشگری در سراسر جهان وارد کرده است. این سازمان وابسته به سازمان ملل متحد که مقر آن در مادرید پایتخت اسپانیاست، با انتشار بیانیه‌ای نوشت که این میزان ۳ برابر خسارتی است که صنعت گردشگری جهان در سال ۲۰۰۹ به واسطه بحران مالی آن سال تجربه کرد.

با وجود احیای کند بخش گردشگری به ویژه در نیم‌کره شمالی زمین، آمارهای سازمان جهانی گردشگری همچنان در این زمینه پائین است. همچنین این سازمان درباره خطرات احتمالی پیش‌رو، به خطر اعمال دوباره محدودیت‌های قرنطینه در صورت اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا اشاره کرده است. سازمان جهانی گردشگری به وضعیت بحرانی آمریکا و چین هم اشاره کرده که معمولاً بیشترین جهانگردان جهان از این دو کشور هستند.

در اوایل ماه مه، سازمان جهانی گردشگری پیش‌بینی کرده بود که تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۲۰، به میزان ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت. همچنین این سازمان، میزان خسارت وارده در این سال به بخش گردشگری را در مجموع ۹۱۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

سازمان جهانی گردشگری همچنین نسبت به ازبین رفتن فرصت‌های شغلی برای حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر که در صنعت گردشگری جهان مشغول فعالیت هستند، ابزار نگرانی کرده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید