29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

واکسن ضد ویروس کورونا

جهان

نخستین آزمایش واکسنی که علیه ویروس کورونا در ایالات متحده تهیه شده، امروز (دوشنبه) روی چندین داوطلب جوان و سالم آزمایش می شود. ولی خوشبینانه ترین ارزیابی آن است که دست کم یک سال طول خواهد کشید که همه آزمایش های لازم انجام گیرد و این واکسن به بازار اید. برخی از دست اندرکاران در ایالات متحده می گویند که دوران آزمایش این واکسن ممکن است حتی یک سال و نیم هم به درازا بکشد.

 

هدف از آزمایشی که امروز روی گروهی از جوانان سالم و داوطلب انجام می گیرد، آن است که عوارض جانبی واکسن جدید آزمایش شود. واکسن آزمایشی، فاقد خود ویروس کورونا خواهد بود و از این رو، آزمایش آن به روی انسان خطرناک نیست و پژوهشگران اطمینان می دهند که هیچ یک از داوطلبان به کورونا مبتلا نخواهد شد.

معمولا آزمایش داروهای تازه و اعطای اجازه استفاده از آن، روندی طولانی است که حتی ممکن است ده سال به درازا بکشد. ولی این بار تلاش می شود که واکسن هرچه زودتر آزمایش شود و مراحل اداری آن به انجام برسد.

هم اکنون در چندین کشور جهان و از جمله اسرائیل، تلاش برای تولید واکسن ضد کورونا جریان دارد. در چین، آلمان و چندین کشور دیگر نیز برخی از آزمایشگاه ها در این تلاش سهیم هستند. اسرائیل برای مبادله اطلاعات و تجربه در این زمینه، با پژوهشگران بسیاری از کشورها در تماس است و مرتبا تبادل نظر صورت می گیرد.

یک آزمایشگاه اسرائیلی در شمال کشور به نام میگال، اعلام کرده که واکسن آماده شده، ولی مراحل اداری، برای دریافت اجازه آزمایش ممکن است چندین ماه طول بکشد و پس از آن، خود آزمایش ها نیز به زمان نیاز دارد.

یک آزمایشگاه دیگر در مرکز اسرائیل می گوید که کد ویروس را به دست آورده و می توان با وارد کردن آن به بدن انسان، موجب ایجاد پادزهر کورونا شد. اگر این شیوه به نتیجه نهایی برسد، در ظرف یک مدت کوتاه می توان در ده ها هزار نفر مصونیت ایجاد کرد.

آزمایش هر داروی جدید در اسرائیل و جهان به هزینه مالی کلانی نیاز دارد. بهاد بهداشت ملی ایالات متحده اعلام کرد که همه هزینه آزمایش هایی را که قرار است امروز در آن کشور انجام گیرد، تامین می کند. آزمایش واکسن به روی داوطلبان، در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن در شمال غرب ایالات متحده انجام خواهد گرفت.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید