29
دوشنبه, آوریل
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 Monday 29 April 2024 20 شوال 1445

لومباردی

جهان

معاون فرماندار «لومباردی» گفت: از دولت خواسته‌ایم تا صاحبان مشاغل آزاد، پرداخت‌کنندگان مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تمامی کارگران و کارکنانی که از این اپیدمی متضرر شده‌اند را حمایت کند. مطمئنم که با کمک‌های به‌جا می‌توانیم این برهه را پشت سر بگذاریم.

 

به گزارش ایلنا، در نوامبر ۲۰۱۹، اگر تحلیل‌گری می‌گفت که ویروسی مشابه «سارس» بناست سراسر جهان را فرا بگیرد و جان از کالبد هزاران نفر برباید، به احتمال قوی سروکارش با بیمارستان روانی می‌افتاد و تحت نظر قرار می‌گرفت. با این حال، از دسامبر به این سو، ویروسی با نام «کرونا» که آن را کووید-۱۹ نیز می‌نامند، در بیش از ۳۰ کشور جهان شیوع پیدا کرد و بی‌توجه به دولت‌ملت‌ها، ایدئولوژی‌ها و آداب و رسوم، مرزها را درنوردید.

در چین، منشا این بیماری، تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و رقمی بالغ بر سه هزار و ۱۹۹ نفر نیز در این کشور قربانی این ویروس شده‌اند. اوضاع در قاره سبز نیز با گذر چند هفته رو به وخامت گذاشت. ایتالیا در این میان تاکنون بین کشورهای اروپایی بدترین آسیب را دیده است؛‌ کووید-۱۹ بیش از ۲۴ هزار و ۷۰۰ بیمار و نزدیک به هزار و ۸۰۰ قربانی روی دست دولت ایتالیا گذاشته است. این در حالی است که اوضاع و احوال فعلی جهان نشان از آن دارد که سایه رعب‌آور این ویروس تاجدار همچنان بر سپهر بین‌الملل سنگینی خواهد کرد.

برای نگاهی به وضعیت فعلی ایتالیا در رابطه با این اپیدمی به سراغ «فابریتسیو سالا»، معاون فرماندار منطقه لومباردی رفتیم که بیشترین آمار ابتلا و قربانی را در این کشور داراست.

فابریتسیو سالا با اشاره به شیوع فراگیر ویروس «کرونا» در ایتالیا، درباره علت بالا رفتن روزافزون آمار مبتلایان و همچنین جان‌باختگان در این کشور به خبرنگار ایلنا گفت: منطقه لومباردی ارتباط بسیاری با سراسر جهان دارد. مردم بسیاری نیز به دلایل کاری به این منطقه می‌آیند. دانشمندان ما معتقدند که این ویروس ممکن است از آلمان آمده باشد، کشوری که ارتباط‌های متفاوتی با لومباردی دارد. با این همه، مطمئن هستیم که این ویروس انتخاب نمی‌کند که کجا را هدف قرار دهد.

وی در رابطه با نقش اعمال قرنطینه سراسری در این کشور بر جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کووید-۱۹ و همچنین مدت زمان به درازا کشیدن آن گفت: نمی‌دانیم این وضعیت تا چه زمانی به درازا خواهد کشید، اما مطمئن هستیم که برای کاهش این اپیدمی باید دست به اقدام‌هایی جدی و قدرتمند بزنیم. نمونه این اقدام‌ها را بلافاصله پس از شیوع ویروس در لومباردی اجرا کردیم.

وی افزود: همچنین از شهروندان‌مان می‌خواهیم که عاقلانه رفتار کنند. در همین راستا از آن‌ها خواسته‌ایم تا در خانه بمانند و تنها برای کار یا موارد اضطراری اورژانسی بیرون بیایند. از آن‌ها خواسته‌ایم تا سرحد ممکن از ارتباط‌های اجتماعی دوری کنند و فاصله یک‌متری از یکدیگر را حفظ کنند. این اپیدمی باید متوقف شود تا مانع از فروپاشی بیمارستان‌هایمان شویم که در حال حاضر لحظات بسیار دراماتیکی را از سر می‌گذرانند.

فابریتسیو سالا در رابطه با تاثیرهای منفی اقتصادی این اپیدمی بر اقتصاد ایتالیا، از جمله بخش گردشگری، و اقدام‌های دولت برای مقابله با آن‌ها گفت: اولویت اصلی ما وضعیت اضطراری فعلی در حوزه سلامت است. با این حال، کار بر روی اقدام‌های مهم اقتصادی را آغاز کرده‌ایم و از دولت در این زمینه درخواست کمک کرده‌ایم. بخش‌های تجاری به نقدینگی برای کنار آمدن با کاهش سریع سفارش‌ها و دگرگونی‌ها نیاز مبرم دارند.

وی در ادامه افزود: شرکت‌ها باید برای مدت دست کم سه ماه مرخصی را برای تمامی افرادی که به آن نیاز دارند تامین کنند. ما همچنین از اتحادیه اروپا خواسته‌ایم تا در این زمینه ورود کرده و بودجه‌ای کلان را در زمینه همبستگی با این وضعیت به ایتالیا اختصاص دهد. ما از این بلوک خواسته‌ایم تا به شرکت‌هایی که ضرر دست‌کم ۲۵ درصدی را در قیاس با ارزش دوران سه‌ ساله ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ میلادی تجربه کرده‌اند، کمک مالی شود. البته شکی نیست که بخش گردشگری نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

فرماندار منطقه لومباردی ایتالیا در ادامه گفت: آخرین نکته که این هیچ از اهمیتش کم نمی‌کند این است که از دولت خواسته‌ایم تا صاحبان مشاغل آزاد، پرداخت‌کنندگان مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تمامی کارگران و کارکنانی که از این اپیدمی متضرر شده‌اند را حمایت کند. مطمئنم که با کمک‌های به‌جا می‌توانیم این برهه را پشت سر بگذاریم. تا به اینجای کار نیز تمام‌وقت مشغول هستیم تا بر این وضعیت اضطراری فائق آییم. البته می‌خواهم با مردم ایران نیز ابراز همدردی کنم. شخصا چندین‌بار در قالب ماموریت‌های اقتصادی و سازمانی شرکت‌های گوناگون طی سال‌های گذشته به ایران آمده‌ام و برای این کشور و تمامی کشورهایی که با این معضل مواجه‌ هستند، آرزوی موفقیت دارم.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید