28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

John Demerz

جهان

بخش انگلیسی صدای آمریکا - وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد یک مرد ایرانی در ارتباط با تهیه قطعات تسلیحاتی، که می تواند در برنامه هسته ای و دیگر سیستم های جنگ‌افزاری مورد استفاده قرار گیرد، با اتهام های فدرال روبرو خواهد شد.

 

این نهاد مجری قانون در آمریکا روز سه شنبه گفت مهرداد انصاری برای رسیدگی شدن به این اتهامات، از ایالت جورجیا به شهر سن آنتونیو در ایالت تگزاس منتقل شده بود.

جان دمرز، مدیرکل وزارت دادگستری آمریکا در امور امنیت ملی، می گوید: «همان طور که ادعا شده، فرد متهم با نقض تحریم های تجاری ایران در تهیه قطعات تسلیحاتی به ایران در توسعه برنامه های تسلیحاتی‌ [ایران] کمک کرده است.»

یک دادگاه عالی فدرال در سال ۲۰۱۲ علیه انصاری ۳۸ ساله به دلیل توطئه برای پولشویی و کلاهبرداری در انتقال پول اعلام جرم کرده بود. متهم دیگر این پرونده به دلیل قصد خرید قطعاتی در آمریکا و ارسال آن ها به ایران به دو سال حبس در زندان فدرال محکوم شده بود.

وزارت دادگستری ایالات متحده می گوید انصاری و دیگر متهمان پرونده در فاصله سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ تلاش کردند یا موفق شدند از ۳۶ شرکت آمریکایی مختلف قطعاتی را تهیه کنند و آن شرکت‌ها اطلاع نداشتند که قرار است آن قطعات به ایران فرستاده شود.

انصاری در صورت محکوم شدن با حکم تا ۲۵ سال حبس در زندان فدرال روبرو خواهد شد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید