20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

مایک پمپئو

جهان

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا می گوید ایران و کره شمالی کشورهایی هستند که ایالات متحده عمیقا با آنها اختلاف دارد و واشنگتن برای بهبود شرایط مردم آنها، تلاش می کند.

 

وزیر خارجه آمریکا که با «شان هنیتی»، مجری شبکه فاکس نیوز گفتگو می‌کرد، در پاسخ به پرسشی درباره کمک به ایران برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، گفت: «بخشی از تلاش های [آمریکا] به این منظور است که اطمینان حاصل شود که ما آماده‌ایم به قدر توان‌مان، کمک‌های انسانی ارائه دهیم.»

او گفت: «ما به مردم هر دو کشور کره شمالی و ایران پیشنهاد کمک‌های بشردوستانه داده‌ایم و نیز پیشنهاد کرده‌ایم که ارسال کمک های انسانی نهادهای سازمان ملل متحد و دیگر کشورها به ایران و کره شمالی تسهیل شود.»

مایک پمپئو گفت که آمریکا به این تلاش‌ها ادامه می دهد و «این یک کار درست در زمان بحران است.»

مقامات جمهوری اسلامی تا پنجشنبه ۲۹ اسفند مرگ ۱۲۸۴ نفر را به طور رسمی اعلام کردند. تعداد کل مبتلایان هم به ۱۸۴۰۷ نفر رسید. این آمار در حالی است که یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفته است آمار اعلام شده مقامات ایران درباره مبتلایان به ویروس کرونا تنها یک پنجم مبتلایان واقعی است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه ۶ اسفند گفت نگرانیم ایران درباره شیوع کرونا در این کشور مخفی‌کاری کرده باشد. او روز جمعه ۹ اسفند هم دوباره گفت که از مخفی کاری ایران نگران است و پیشنهاد همکاری کامل برای کمک‌رسانی به مردم ایران را داد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید