25
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 Thursday 25 April 2024 16 شوال 1445

مقامات جمهوری اسلامی مدعی بودند کارزار فشار حداکثری آمریکا برای به «صفر» رساندن فروش نفت ایران به شکست می‎انجامد

جهان

استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا: رژیم ایران از عواید فروش محصولات نفتی و پتروشیمی خود برای حمایت مالی از گروه‌های نیابتی تروریستی استفاده می‌کند، بجای آن‌که این عواید را خرج بهداشت و سلامت مردم خود کند.

 دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC)، پنجشنبه ۱۹ مارس (۲۹ اسفند)، پنج شرکت مستقر در امارات متحده عربی را به اتهام تسهیل خرید و فروش نفت و محصولات پتروشیمی رژیم ایران تحریم کرد.

به گزارش وبسایت وزارت خزانه‌داری آمریکا این شرکت‌ها در سال ۲۰۱۹ صدها هزار تُن از فرآورده‌های نفتی از شرکت ملّی نفت ایران (NIOC) خریداری کردند. صنایع نفت و پتروشیمی ایران عمده منابع درآمد رژیم ایران است که از آن برای تامین بودجه فعالیت‌های مخرّب سپاه قدس و پشتیبانی از شبه‌نظامیان تروریست در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند. دست‌کم سه مورد از این شرکت‎‌‌‌‌‌ها اسناد جعلی ارائه داده‌اند تا ایرانی بودن منشاء محموله‌ها را مخفی کنند.

استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید، «رژیم ایران از عواید فروش محصولات نفتی و پتروشیمی خود برای حمایت مالی از گروه‌های نیابتی تروریستی استفاده می‌کند، بجای آنکه این عواید را خرج بهداشت و سلامت مردم خود کند».

او تاکید کرده، دولت ترامپ به هدف قرار دادن افرادی و مراکز تجاری که از رژیم ایران حمایت می‎کنند ادامه خواهد داد و خود را متعهد به تسهیل تجارت و ارسال کمک‌های بشردوستانه در حمایت از مردم ایران می‌داند.

پنج شرکت بین‌المللی «آلفابت»، «پترو گرند FZE»، «سوئیس ترید»، «عالم التروه» و «الوانه» مشمول تحریم‌‌های آمریکا شدند.

این اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا یک روز پس از اعمال تحریم‌های این کشور علیه سه شخص حقیقی و ۹ شرکت فعال در فعالیت‌های پتروشیمی رژیم ایران صورت گرفته است. آنهم در حالی که محمدجواد ظریف در یک «کمپین» تبلیغاتی از شرایط نابسامان شیوع ویروس کُرونا در ایران که خود جمهوری اسلامی مسبب ورود و گسترش آن به کشور بوده، سوء استفاده کرده و سعی می‌کند ناکارآمدی و بی‌لیاقتی حکومت را با تحریم‌های آمریکا لاپوشانی می‌کند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی می‌گفت ایران برای فروش نفت خود از تمام راه‌های ممکن برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند. بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ حدود یک ماه پیش الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی کت خود را از تن درآورد و فریاد کشید: «نفت تمام شد، دیگر باید کار کنیم!»

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید