18
پنج شنبه, آوریل
پنجشنبه 30 فروردين 1403 Thursday 18 April 2024 9 شوال 1445

ساختمان اصلی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در لوزان

جهان

با گسترش روزافزون ویروس کرونا در جهان، فشار بر دولت ژاپن برای به تعویق انداختن مسابقات المپیک و پاراالمپیک توکیو در تابستان سال جاری بیشتر می‌شود. کانادا و استرالیا اعلام کردند که در این مسابقات شرکت نخواهند کرد. نخست‌وزیر ژاپن از گزینه تعویق مسابقات سخن گفت.

 شینزو آبه (در ژاپن: آبه شینزو)، نخست‌وزیر ژاپن دوشنبه ۴ فروردین / ۲۳ مارس اذعان کرد که تعویق مسابقات المپیک تابستانی توکیو می‌تواند یک گزینه‌ باشد. آبه گفت: «اگرچه لغو المپیک ۲۰۲۰ جزو گزینه‌ها نیست چنان‌چه شرایط سخت شود، ممکن است چاره‌ای جز به تعویق انداختن مسابقات وجود نداشته باشد.»

آبه ابراز امیدواری کرد که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) هرچه زودتر درباره برگزاری یا عدم برگزاری المپیک ۲۰۲۰ تصمیم‌گیری کند.

او همچنین اعلام کرد که دیدگاه‌های خود را شامگاه روز گذشته (یکشنبه) به یوشیرو موری، رئیس بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو منتقل کرده و او نیز موضوع را با توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در میان گذاشته است.

قرار است سی‌ودومین دوره بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۰ به میزبانی توکیو روزهای ۳ تا ۱۹ مرداد (۲۴ ژوئیه تا ۹ اوت) سال جاری برگزار شود.

کمیته بین‌المللی المپیک روز یکشنبه پس از یک جلسه اضطراری از افزایش «برنامه‌ریزی برای گزینه‌های مختلف» در مورد برگزاری المپیک توکیو خبر داد که شامل تعویق احتمالی نیز می‌شود.

همزمان، کانادا و استرالیا نیز از حضور در بازی‌های المپبک توکیو انصراف دادند و خواهان تعویق مسابقات شدند. کانادا نخستین کشوری بود که انصراف خود را اعلام کرد و گفت «هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی و امنیت ورزشکاران ما و جامعه بین‌المللی نیست».

این دو کشور در بیانیه‌های جداگانه‌ای دلیل این تصمیم خود را خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا اعلام کردند و گفتند ورزشکاران خود را به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو اعزام نخواهند کرد.

مخالفت با برگزاری بازی‌های المپیک توکیو در روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است. چندین شرکت‌کننده مهم بازی‌های المپیک از جمله فدراسیون‌های دو و میدانی آمریکا و بریتانیا به‌همراه چند کمیته ملی المپیک، به دلیل همه‌گیر شدن کرونا خواستار تعویق مسابقات شده‌اند.

از سوی دیگر به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا فعالیت آزمایشگاه‌های مربوط به کنترل دوپینگ نیز کاهش یافته است و این امر نیز بر چگونگی برگزاری مسابقات المپیک تأثیر می‌گذارد.

مسابقات المپیک هرگز در زمان صلح لغو نشده یا به تعویق در نیامده است.

کمیته بین‌المللی المپیک قرار است اواخر وقت امروز دوشنبه در توکیو جلسه تشکیل دهد تا در مورد به تعویق افتادن المپیک ۲۰۲۰ به مدت یک سال تصمیم‌گیری کند.

تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر در سرتاسر جهان جان خود را در اثر شیوع ویروس کرونا از دست داده‌ و حدود ۳۳۰ هزار نفر در سراسر جهان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

تا روز گذشته، شمار مبتلایان به کرونا در ژاپن ۱۳۰ نفر بود و ۴ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید