29
جمعه, مارس
جمعه 10 فروردين 1403 Friday 29 March 2024 19 رمضان 1445

آقای فاوچی بارها خواستار اجرای اصل فاصله‌گیری فیزیکی مردم از یکدیگر در برهه کنونی شده است.

جهان

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز یکشنبه ۱۰ فروردین هشدار داد که ویروس کرونای جدید ممکن است جان ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر را در این کشور بگیرد.

 آنتونی فاوچی به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که قطعا ایالات متحده با «میلیون‌ها مورد» ابتلا به کووید- ۱۹ یا کرونای جدید روبرو خواهد شد

وی سپس اضافه کرد، بر اساس آن‌چه مشاهده می‌کند، شمار قربانیان این ویروس در آمریکا می‌تواند ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر باشد.

آمریکا در حال حاضر با ۱۳۵ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا، بیشترین موارد را در جهان گزارش کرده که تاکنون به مرگ دو هزار و ۳۸۵ نفر منجر شده است.

آقای فاوچی بارها خواستار اجرای اصل فاصله‌گیری فیزیکی مردم از یکدیگر در برهه کنونی شده است.

او در گفت‌وگوی روز یکشنبه خود تاکید کرد که ویروس کرونا برای هفته‌های متمادی در آمریکا مسئله‌ساز خواهد بود و چیزی نیست که فردا یا هفته آینده حل‌وفصل شود.

او عنوان کرد: «همان‌طور که بارها گفته‌ام، این خود ویروس است که تعیین می‌کند جدول زمانی‌اش چطور باشد. کاری که می‌توانیم بکنیم این است که تاثیر آن را کمتر کنیم، اما در نهایت بستگی به خود ویروس دارد».

در همین حال، نانسی پلوسی، رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا، می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری، نباید به رغم همه‌گیری ویروس کرونا برای بازگشایی مدارس و کسب‌وکارها عجله کند.

او در گفت‌وگو با تلویزیون سی‌ان‌ان تصریح کرد که «انکار» اولیه ترامپ در خصوص این بحران، «مرگبار» بوده است.

خانم پلوسی افزود: «به خاطر وقت تلف کردن رئیس‌جمهوری، مردم دارند می‌میرند و ما باید بیش از پیش احتیاط کنیم».

شیوع ویروس کرونا تمام زندگی روزمره در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داده و منجر به تعطیلی شرکت‌ها، مغازه‌ها و مدارس شده است برای اینکه سرعت گسترش آن کاهش پیدا کند.

در این میان، ابرشهر نیویورک روزهای دشواری را تجربه می‌کند به طوری که تاکنون حدود هزار نفر در این ایالت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

روز شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، از احتمال قرنطینه دو هفته‌ای نیویورک همراه ایالت نیوجرزی و مناطقی از ایالت کنتیکت خبر داد، اما ساعاتی بعد اعلام کرد که این امر فعلا منتفی است.

در این شرایط موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا یک توصیه‌نامه درباره رفت و آمد منتشر کرد که از مردم این سه ایالت یادشده می‌خواهد از رفت و آمدهای غیرحیاتی برای دو هفته خودداری کنند.

تعداد قربانیان این ویروس در جهان روز یکشنبه به ۳۳ هزار و ۵۰۰ هزار نفر رسید که در این میان ایتالیا با حدود ۱۱ هزار قربانی بیشترین آمار را دارد.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید