19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

کاهش بهای جهانی نفت در پی تعلیق نشست اوپک پلاس

جهان

پس از آنکه اوپک و کشورهای غیرعضو نشست روز دوشنبه خود را برای تصمیم‌گیری در خصوص کاهش تولیدات به تعویق انداختند، بهای جهانی نفت سیری نزولی را تجربه کرد.

 

به گزارش العالم به نقل از رویترز، پیش‌تر قرار بود نشست اعضای گروه موسوم به اوپک + )اوپک و کشورهایی نظیر روسیه) درباره کاهش تولیدات امروز برگزار شود. اما تشدید اختلافات میان برخی از آن‌ها سبب شد این نشست به ۹ آوریل (پنجشنبه) منتقل شود. همین امر کاهش بهای جهانی نفت را به همراه داشت.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۱ دلار و ۲۹ سنت کاهش، معادل ۳.۸ درصد، به ۳۲ دلار و ۸۲ سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۱ دلار و ۶۶ سنت کاهش، معادل ۵.۹ درصد، ۲۶ دلار و ۶۸ سنت معامله شد.

این در حالی است که رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده است ذخایر نفتی جهان در ۳ ماه دوم سال ۲۰۲۰، حتی در صورت کاهش ۱۰ میلیون بشکه در روز، ۱۵ میلیون بشکه افزایش خواهد یافت. وی از اقتصادهای بزرگ جهان خواسته است برای ثبات‌بخشی به بازارهای نفت، درباره برداشتن گام‌هایی اساسی‌تر مذاکره کنند.

علاوه بر اختلافات میان عربستان و روسیه، شیوع جهانی کرونا تقاضا برای طلای سیاه را به گونه‌ای کم‌سابقه کاهش داده است.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید