19
جمعه, آوریل
جمعه 31 فروردين 1403 Friday 19 April 2024 10 شوال 1445

توافق اوپک پلاس با کاهش تولید روزانه 10میلیون بشکه‌ نفت در ماه‌های مه و ژوئن

جهان

اوپک پلاس و تولید کنندگان نفت هم‌پیمان آن پنج‌شنبه 9 آوریل 2020 و در چارچوب گروه موسوم به اوپک پلاس، با کاهش تولید روزانه 10 میلیون بشکه‌ای نفت در ماه‌های مه و ژوئن آینده به منظور بالا بردن قیمت‌های سقوط کرده نفت به دلیل پندامیک کرونا، با یکدیگر توافق کردند.

 به گزارش خبرگزاری رویترز همان‌طور که در بیانیه صادره از گروه اوپک پلاس و تولید کنندگان نفت هم‌پیمان آن آمده است میزان کاهش‌های تولید نفت بین ماههای ژوئیه و دسامبر 2020 تا 8 میلیون بشکه در روز تنزل کرده و پس از آن در ماه‌های بین ژانویه 2021 تا آوریل 2020 به سطح 6 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

از سویی اوپک پلاس همچنین اعلام کرد که نشستی دیگر را در روز 10 ژوئن آینده و به منظور ارزیابی تحولات بازارهای جهانی نفت منعقد خواهد کرد.

یک مقام بلند پایه در دولت آمریکا همچنین اعلام کرد که « تعهدات اوپک پلاس نشانه مهمی داشته مبنی بر این‌که تمامی کشورهای اصلی تولید کننده نفت به طور منظم از واقعیت‌های بازار ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا تاثیر می‌پذیرند».

بنا به گزراش رویترز پیش از دست‌یابی به توافق، برخی منابع اعلام کردند که سعودی و روسیه با کاهش 23 درصدی بزرگ تولید نفت موافقت کرده‌اند.

از سویی یک منبع روسی بلند پایه اعلام کرد که مسکو و ریاض موانع اصلی بر سر راه رسیدن به توافق درباره میزان کاهش‌های جدید تولید نفت را برداشته‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید