02
پنج شنبه, می
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 Thursday 2 May 2024 23 شوال 1445

وزیر امور خارجه ایران از آلمان آزرده خاطر شد

ایران

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، تصمیم دولت آلمان مبنی بر تروریست خواندن حزب‌الله لبنان را "بی‌احترامی کامل آن کشور به دولت و ملت لبنان" خوانده و گفت: «ظاهرا برخی کشورها در اروپا مواضع خود را بدون در نظر گرفتن واقعیات منطقه غرب آسیا و تنها با در نظر گرفتن اهداف ماشین تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و رژیم سردرگم آمریکا اتخاذ می کنند.»

 به گزارش تسنیم، موسوی حزب‌الله را "یک حزب سیاسی تأثیرگذار در عرصه ثبات‌سازی سیاسی" لبنان توصیف کرده و افزود این حزب "از پشتوانه وسیع مردمی در لبنان و منطقه برخوردار است."

سخنگوی وزارت خارجه ایران ممنوعیت فعالیت حزب‌الله در آلمان را اقدامی از سر "بی‌تدبیری کامل" دولت آلمان دانسته و گفت حزب‌الله در مقابله با داعش در منطقه دارای "جایگاه کلیدی" بوده است. موسوی هشدار داد: «دولت آلمان باید پاسخگوی تبعات منفی تصمیم خود بر مبارزه با گروه های واقعی تروریستی در منطقه باشد.»

وزارت کشور آلمان روز پنج‌‌شنبه ۱۱ اردیبهشت فعالیت همه نیروهای وابسته به حزب‌الله در این کشور را ممنوع اعلام کرد. آمریکا و اسرائیل از این اقدام آلمان ابراز خرسندی و استقبال کرده‌اند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید