20
شنبه, آوریل
شنبه 1 ارديبهشت 1403 Saturday 20 April 2024 11 شوال 1445

دست بوسی ارباب

ایران

به نظر می‌رسد نشریات داخلی‌ ایران کاسه از آش داغ تر شده ا‌ند.

پس از آخرین انتخابات آمریکا و به روی کار آمدن دولت ترامپ وی یکی‌ از مهمترین ماموریت های خود را باز سازی صنعت و تجارت آمریکا نام برد و با استفاده از روش های گوناگون شروع به کوتاه کردن دست چین از صادرات بی‌رویه  به غرب و بخصوص آمریکا و حمایت از تولیدات داخلی‌ و اختراعات غربی کرد.

 

البته که این برای چین و یاران دمکرات آن در غرب و مزدوران آن در کشور های جهان سوم مانند ایران چندان خوش آیند نبود.

در این مدت ۴ سال و ا‌ند چین از راه های مختلف کوشش به تغییر این روش و بازگشت به دوران طلاعی اقتصادی خود دارد.

از جمله ترغیب طرفدارانش  به حمله شخصی‌ به دونالد ترامپ و به گفته برخی‌ حتا ترویج بیماری کوید – ۱۹

در متن زیر که از نشریه ایرنا گرفته شده رژیم آنچنان جانانه و به دروغ از ارباب خود دفاع می‌کند که انگاری مدیر مطبوعات ایران چینی‌ باشد.

این در برابر حقیقت تلخی‌ که اکثر ماسک ها و مواد بهداشتی صادره از چین غیر بهداشتی و برخی‌ حتا آغشته به ویروس کورونا بود و کشور های دریافت کننده یا پس فرستادند و یا به دور ریختند، از جمله مواد ارسالی به اسپانیا، هلند، آمریکا و انگلستان.

این فقط کشور های فقیر و جهان سومی‌ هستند که با آغوش باز آشغال های ارسالی از چین را می‌پذیرند و به مردم بخت برگشته خود تحمیل میکنند.

تهران– ایرنا– پنتاگون صدها میلیون دلار در زمینه تولید ماسک، دارو و آزمایش کرونا هزینه می‌کند تا بخش صنعتی شکست‌خورده آمریکا در برابر چین را احیا کند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با شیوع کرونا، یک میلیارد دلار به موجب «قانون تولیدات دفاعی» دریافت کرده است که به دولت فدرال امکان می‌دهد صنعت خصوصی را برای تامین نیازهای امنیت ملی بسیج کند.

«الن لورد» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور تدارکات و پشتیبانی در یک نشست خبری گفت: افزایش تولید تضمین می‌کند که آمریکا از ظرفیت صنعتی طولانی‌مدت برای کمک به تامین نیازهای کشور برخوردار است.
وی افزود: آمریکا همچنین ظرفیت مراقبت از ما در لحظه های ضروری را دارد.
لورد، با اذعان به وابستگی زیاد آمریکا به چین گفت: ما در این مرحله، چندین مساله امنیت ملی با چین داریم؛ از نظر من، دریافته‌ایم که وابستگی‌مان به چین، بیش از آن چیزی است که نیاز داریم.

تا پیش از شیوع کرونا، چین تقریبا نیمی از ماسک‌های وارداتی آمریکا را تولید می‌کرد.

در همین حال، پنتاگون نیاز بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به ماسک، دستکش و دستگاه تنفس مصنوعی را تامین می‌کند.
با این وجود، آمریکا برای تامین مواد اولیه تولید دارو تا حد زیادی به چین و هند وابسته است.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: ما همچنان به مسیرهایی برای انتقال همه نوع منابع پزشکی به آمریکا نیاز داریم و باید مطمئن شویم که از امنیت و انعطاف‌پذیری در بخش صنعت پزشکی برخورداریم.
وی در عین حال تاکید کرد که اقدام پنتاگون در زمینه تولید نیازهای بخش پزشکی، موقتی است.

در حال حاضر، بیشترین شمار مبتلایان به کووید–۱۹ در جهان به آمریکا اختصاص دارد. بیش از یک میلیون و ۹۵ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده که از این تعداد، افزون بر ۱۵۵ هزار و ۷۰۰ نفر بهبود یافته و حدود ۶۴ ۶۳ هزار نفر فوت کرده‌اند.

 

 

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید