28
پنج شنبه, مارس
پنجشنبه 9 فروردين 1403 Thursday 28 March 2024 18 رمضان 1445

چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

ایران

قدردانی وزرای لبنانی از «ونتیلاتور» و کیت‌های تشخیصی ارسال شده از ایران

وزرای بهداشت، خارجه و خدمات عمومی و حمل و نقل لبنان اقدام ایران در ارسال ونتیلاتور و کیت‌های تشخیص را نشان‌دهنده عمق محبت و دوستی میان دو کشور دانستند و از این اقدام ایران در برهه حساس کنونی قدردانی کردند.

 

هواپیمای ایرانی حامل دستگاه تنفس مصنوعی (Ventilators) و کیت تشخیص (PCR) به علاوه وسایل حفاظت پزشکی روز دوشنبه با حضور «میشل نجار» وزیر خدمات عمومی و حمل و نقل، «ناصیف حتی» وزیر خارجه و «حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان وادر فرودگاه بین‌المللی بیروت شد.

بر اساس گزارش وبگاه لبنانی «العهد»، حمد حسن بر اهمیت این هدیه تأکید کرد وگفت: پیامی که از جمهوری اسلامی ایران به ما رسیده پیام محبت و برداری و صداقت است، در وزارت بهداشت بسیار تلاش کردیم از طریق شرکای اروپایی و سازمان‌های بین‌المللی به این تجهیزات دست پیدا کنیم اما پس از زحمت زیاد چند روزی است که توانسته‌ایم (فقط) به تعدادی از این دستگاه‌ها دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ایران در زمانی که خود با یک دست در حال مبارزه با این بیماری است و دست دیگرش را به نشانه بخشش و محبت دراز کرده است.

حمد حسن سپس تصریح کرد، این دستگاه‌های تنفس با همان کیفیت معادل اروپایی خود هستند و اهمیت آن در داشتن آنها در این زمان حساس است.

وی در ادامه از طرف دولت، ملت و تمام طیف‌های لبنان از ایران تشکر و قدردانی کرد و برای ایران سلامت و عافیت و پیشرفت در زمینه تکنولوژی علی‌رغم محاصره آرزو کرد.

وزیر خارجه لبنان هم گفت: مجددا قدردانی خود از جمهوری اسلامی ایران و ملت دوست ایران به خاطر این هدیه بسیار مهم که نشان دهنده صداقت و همکاری میان ماست، تکرار می‌کنم.

وزیر خدمات عمومی و حمل‌ونقل لبنان نیز اعلام کرد، هدیه ایران نشان دهنده محبت و برادری و انسانیت است، از جمهوری اسلامی و دولت لبنان قددرانی و تشکر می‌شود.

نجار در ادامه برای جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و شکوفایی و برای تمام جهان آرزوی غلبه بر ویروس کرونا آرزو کرد.

«محمد جلال فیروزنیا» سفیر ایران در لبنان هم گفت: این هدیه، ابتکاری انسانی در چارچوب روابط میان دو ملت برادر است. این دستگاه‌ها، تجهیزات مهمی در مقابله با کرونا و حفاظت از مردم در مقابل این بیماری است که در برخی کارخانه‌ها شروع به ساخت آن کرده‌ایم. مدتی قبل ایران دستگاه تنفش تولید کرد و اکنون به مرحله صادرات آن به خارج رسیده‌ایم.

فیروزنیا افزود، این کمک‌ها دلالت‌های متعددی دارد که مهمترین آنها ایستادن دولت و ملت ایران در کنار دولت و ملت لبنان در مقابله با کروناست و ایران آمادگی خود برای تقویت روابط و همکاری میان دو کشور در تمام زمینه‌های بهداشتی را اعلام می‌کند.

نظرات (0)

0 از 5 براساس 0 رای
هنوز نظری ارسال نشده است

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید ) عضویت یا ورود به حساب کاربری.
Rate this post:
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

آخرین اخبار

با آبونمان در خبرنامه رایگان میگن نیوز از آخرین پیشبردها در تارنما با خبر شوید